Gå til innhold

Fjerne føflekk


Gjest Frk. Grønn

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Grønn

Jeg har noen føflekker jeg vil fjerne, men hvor lenge må man unngå soling/dusjing/bading etter et slikt inngrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hanne_*

Hei!

Jeg fikk henvisning fra lege denne uken til fjerning av føflekker og ringte hudlegekontoret og fikk beskjed om at hvis jeg ville gjøre det nå måtte jeg passe på å dekke til ved soling. Så de anbefalte å vente til høsten, så da betyr det vel kanskje at jeg hadde måttet dekke det til et par måneders tid. Og siden en av mine føflekker er i ansiktet ville det jo blitt litt kjedelig å måtte gå rundt med plasterlapp over hele tiden!

Det var ikke så prekært for meg å fjerne dem med en gang så derfor bestemte jeg meg for å vente til etter ferien siden det blir soling i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk fjernet et par føflekker i februar, og da sa fastlegen at man burde vente tre måneder før man utsatte arrene for sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Så de anbefalte å vente til høsten, så da betyr det vel kanskje at jeg hadde måttet dekke det til et par måneders tid.

Ja, jeg tror nok at jeg venter til høsten. Siden jeg ikke fikk rotet meg til å gjøre det i vinter..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_meg_*

Hvordan får man fjernet føflekker uten at det blir arr? Går dette an å fikse med laser? Og er det noen som vet om noen bra steder å gjøre slike inngrep på Vestlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Kristin

Hei!

De fjerner føflekker med å shave, skjære eller ise bort.

De to første får man en liten sprøyte med bedøvelse for.

Man må dekke til for solen der hvor føflekkene er fjernet i 4 mnd etter.

Dette fordi man har så tynn hud der og det vil bli pigmenteringer. Det er ikke bra.

Så best å vente til høsten før man gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...