Gå til innhold

Sommerferie alene i år

Fremhevede innlegg

Gjest enslig turist
Skrevet

Er det noen som har noen anbefalinger til en som skal tilbringe sommerferien alene i år? Har tenkt å oppleve noe annet enn husets fire vegger og det lokale badetjernet.... Er så drittlei fly og flyplasser, så har bare tenkt å pakke i bilen og feriere i eget land i år. Tar med telt tilfelle campingplassene er fulle (ferie i juli). Vil oppleve natur, men ikke noe ekstremt, er ute etter avslapning og rekreasjon. Noen som har noe å anbefale for en enslig dame og muligens en hund?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

hundefeire? Det er noen som arrangerer sosiale turer for hundefolk rundt om. Da reiser de ofte til et sted også er det felles turer og aktiviteter både for hund og eiere. Vet retriverklubben pleier å ha noe i hemsedal, men om det bare er for retrivere vet jeg ikke. Mer her: http://home.no.net/retrhems/

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm, nja, nei tenkte heller på steder jeg bare kan reise uten å melde meg på ditt og datt. Ikke sikkert jeg tar med hund, har ikke egen hund, tenkte bare å kanskje låne en av et vennepar som har flere. Men mulig jeg drar alene også.

Skrevet
Hmmm, nja, nei tenkte heller på steder jeg bare kan reise uten å melde meg på ditt og datt. Ikke sikkert jeg tar med hund, har ikke egen hund, tenkte bare å kanskje låne en av et vennepar som har flere. Men mulig jeg drar alene også.

Bare hiv i bilen og dra på måfå..og etter været, et må da være en herlig ferie

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, det gjør jeg nok, planen er å bare slappe av å ikke henge meg i datoer og klokkeslett, (bortsett fra å passe på å være tilbake før jeg begynner på jobb igjen). Bare lurte på om noen hadde noen steder å anbefale for ei som ferierer aleine.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kystriksveien i Nordland. Vakker natur. Mange perler. Muligheter for sykketurer på flere av øyene man kommer til med hurtigbåt eller ferge. Mange hyggelige mennesker å treffe på småstedene.

Skrevet

Som nevnt kystriksveien kan og annbefale Lofoten på det varmeste. Fra diverse steder langs kystriksveien går det både ferjer og hurtigbåter til små sjramerende øyer langs Helgelandskysten. Vestlandet er og flott. Kom med litt mer spesifikk så skal jeg se hva jeg kan hjelpe med av tips. Har stort sett vært i hele Norge (Svalbard og) bortsett fra den delen av Finnmark som ligger øst for Nordkapp

Skrevet

Gå i fjellet...

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

For noen år siden pakket jeg bilen, la kajakken på taket og kjørte mutters aleine fra Oslo til Vesterålen t/r. Stoppet hvor og når jeg følte for det, besøkte kjente underveis, stoppet og padlet hvis jeg kom forbi et sted som fristet. Det er uten tvil den beste ferien jeg har hatt. Så Lofoten og Vesterålen anbefales på det varmeste :)

Skrevet

Hytte til hyttetur - meld deg inn i turistforeningen! Ein treng ikkje gå langt kvar dag, og når du kjem til ei hytte du liker, kanskje ved eit vatn, så kan du bli der og slappe av i nokre dagar? Fleire går aleine på slike turar og det er stort sett trivelege folk ein møter :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Gå i fjellene i Rondane. Kjør langs Vestlandet, mye fabelaktig natur der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...