Amanlis Skrevet 28. mai 2007 #1 Del Skrevet 28. mai 2007 Kan noen fortelle meg hva dette # er, når brukes det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 28. mai 2007 #2 Del Skrevet 28. mai 2007 I amerikansk engelsk brukes det som et alternativ til no. (number). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Aha :icon_smile: , men det er ikke mye brukt i norsk språk? Jeg kan ikke huske å ha sett det eller lært å bruke det. Kanskje jeg har gått glipp av noe vesentlig i norskundervisningen Endret 28. mai 2007 av Værjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 28. mai 2007 #4 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg kan ikke huske å ha sett det eller lært å bruke det. Kanskje jeg har gått glipp av noe vesentlig i norskundervisningen I såfall har jeg gått glipp av noe også. Jeg vet nemlig ikke hva det "betyr" på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 28. mai 2007 #5 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg bruker det kun på telefonen, "firkanttasten". Kan ikke tenke meg at man skal bruke det mer i norsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg bruker det kun på telefonen, "firkanttasten". Kan ikke tenke meg at man skal bruke det mer i norsk... Ja, der bruker jeg den også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wilmi Skrevet 29. mai 2007 #7 Del Skrevet 29. mai 2007 Det brukes ofte om antall, som i # = 50, hvis man har 50 av noe, evt # epler = 50 hvis man har femti epler. Men det er jo ikke akkurat et tegn man bruker når man skriver til vanlig, det er mest brukt i fagsammenhenger som en forkortelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 29. mai 2007 #8 Del Skrevet 29. mai 2007 Har alltid brukt det som "nummer" jeg, som bada sier. Visste ikke at det ikke var lov på norsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå