Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. mai 2007 #1 Skrevet 28. mai 2007 Hvilke butikker er det verdt å stikke innom når man er i Roma? Tenker på klesbutikker, skobutikker, smykkebutikker o.l.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Dytter denne opp i håp om litt respons..
løve70 Skrevet 12. juni 2007 #3 Skrevet 12. juni 2007 Jeg var nettopp i Roma,men dessverre bare en dag, så det ble begrenset med tid til shopping I området rundt Den Spanske Trapp var det masse ulike butikker, i forskjellig prisklasse.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 12. juni 2007 #4 Skrevet 12. juni 2007 Det skal jeg sjekke ut Takk for tips!
gard Skrevet 13. juni 2007 #5 Skrevet 13. juni 2007 Hei Nå er ikke jeg en ivrig shopper...men jeg synes ikke det var så mange ting av interesse når det gjelder shopping i Roma. Det er mange fine butikker rundt Spansketrappene men jeg fikk inntrykk av at dette var finere merker og da holdt jeg meg til "vindu shopping" :-) Her er mitt reisebrev fra Roma: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm
Gjest Elfrida Skrevet 13. juni 2007 #6 Skrevet 13. juni 2007 (endret) Hei Jeg liker godt å shoppe i Viale Giulio Cesare som er i nærheten av Vatikanet og Piazza Cavour. Der er det litt mindre turistsjapper og supereksklusive butikker, men en lett blanding av ok kjedebutikker, småbutikker, et par delikatessebutikker og et marked. Både Ottaviano - S. Pietro og Lepanto er metrostasjoner som har utgang i den gata. Ellers så er det selvfølgelig Via del Corso som har masse butikker som Diesel, Zarah, Guess og Benetton, for ikke å snakke om Via Condotti der du finner Armani, Dior, Prada osv. I Via del Corso ligger også La Rinascente (?) som er en slags litt eksklusiv variant av Steen & Strøm. Så er det faktisk ganske mange butikker på Termini, togstasjonen, som nesten har blitt et shoppingcenter i seg selv, så man kan jo ta en runde dersom man allikevel er innom. Der ligger en avdeling av Optissimo, som har bra utvalg i solbriller (og andre briller så klart). Skobutikker er det masse av, jeg vet ikke om noen spesiell å anbefale, men de fleste har jo alle skoene på utstilling i vinduet så det er en grei sak å se om de har noe spennende. Det fins noen shoppingsentere, bl.a. ett som heter Cinecittá due, som ligger like ved holdeplassen Cinecittá, ganske langt ut på metrolinje A. Der er det en god del butikker, og nesten ikke en turist å se. Endret 13. juni 2007 av Elfrida
Grønt blad Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Var i Roma for ikke så lenge siden. Vi fant ikke mange butikker i en prisklasse som passet vår lommebok, men gikk og kikket i butikker som Dior, Valentino , Gucci, Versace, Chanell m.m. Det var veldig gøy, og en liten opplevelse i seg selv (i alle fall for vi som ikke hadde gått i designerbutikker tidligere.) De ligger ved Spansketrappen.
Gjest groen Skrevet 13. juni 2007 #8 Skrevet 13. juni 2007 Hei Jeg liker godt å shoppe i Viale Giulio Cesare som er i nærheten av Vatikanet og Piazza Cavour. Der er det litt mindre turistsjapper og supereksklusive butikker, men en lett blanding av ok kjedebutikker, småbutikker, et par delikatessebutikker og et marked. Både Ottaviano - S. Pietro og Lepanto er metrostasjoner som har utgang i den gata. JA!! Der var vel der jeg og shoppet litt. Vi tok banen til Ottaviano mener eg....var vel gate marked der med masse forskjellig og masse små butikker i ok prisklasse. Fant et favorittskjørt, fantastiske sko og nyyydelig skinnjakke der. Men desverre 7 år siden eg var i Italia sist.....fy som tiden går!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå