Gå til innhold

Nære venner

Fremhevede innlegg

Gjest lillebøll
Skrevet

Kom til å tenke på noe i forbindelse med en kjede-sms. "Send denne videre til ti av dine næreste venner" Joda, ti venner skal jeg vel klare å sende til, men ti nære venner er vel et større problem. For jeg har faktisk ikke ti stykker som er nære venner. Med nære venner mener jeg slike man omgåes ofte, snakker om alt, altså skikkelig gode venner.

Hvor mange nære venner har du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Agathe
Skrevet

Hehe, to, i høyden tre. Er det så vanlig å ha mange nære venner?

Skrevet

Det finnes de som samler på bekjente og kaller dem for venner slik andre samle på frimerker...

Jeg har noen nære venner, 4-5 stykker, og så har jeg en del fler som kommer i kategorien venn. I tillegg har jeg mange bekjente, dette er folk jeg gjerne omgås i forskjellige sammenhenger, men som jeg ikke kontakter for å møtes.

Slike kjede-sms er forrsten bare noe teleselskapene finner på for å tjene mer penger, det mener ihvertfall jeg!

Gjest baby-E
Skrevet

jeg har ca 14 veldig nære venner.

Gjest Agathe
Skrevet

Hvordan i alle dager finner du tid og overskudd til å følge opp 14 nære venner?

Gjest DyneTryne
Skrevet

3 veldig nære har jeg. De hører jeg fra/hører fra meg ca hver dag. ikke noe stress :)

Gjest baby-E
Skrevet
Hvordan i alle dager finner du tid og overskudd til å følge opp 14 nære venner?

Ikke noe problem det vel. Snakker med alle hver uke i telefonen, og bruker mye til på å være sammen med venner.

Skrevet

Jeg har fire nære venner... Og noen potensielle nære venner :)

Skrevet

Jeg har nære venner som jeg ikke omgås ofte. Det er fordi de bor på en annen kant av landet. Men vi snakkes i telefonen, via skype eller msn eller sender meldinger regelmessig. Og det er folk jeg kjenner godt og stoler på.

Her jeg bor nå så har jeg vel 5 stk som jeg vil kalle nære venner. Men med de som bor på en annen kant av landet så har jeg vel 12 stk.

Gjest Gjest
Skrevet

4 nære venner, hvorav en av dem er familie.

Jeg treffer ikke de fire like ofte! De bor spredt i landet men uansett hvor lang tid det går mellom hvert treff er det de som er nære.

Skrevet

har ingen jeg prater med minst hver uke, har noen jeg vil kalle nære venner men vi omgås ikke ofte

Skrevet

Kanskje 4..? Så har jeg en par-tre potensielle nære venner. Truffet mye spennende mennesker siste året! Ellers har jeg kanskje 10 venner til, og en stooooooor haug bekjente.

Skrevet

Jeg vil si fire nære, hvorav to bor et stykke unna og kontakt holdes på telefon. I tillegg har jeg noen til som jeg kaller venner, som jeg har kontakt med i litt varierende grad.

Skrevet
Kom til å tenke på noe i forbindelse med en kjede-sms. "Send denne videre til ti av dine næreste venner" Joda, ti venner skal jeg vel klare å sende til, men ti nære venner er vel et større problem. For jeg har faktisk ikke ti stykker som er nære venner. Med nære venner mener jeg slike man omgåes ofte, snakker om alt, altså skikkelig gode venner.

Jeg har én venninne som jeg vil kalle nær. Kanskje to, hvis jeg er litt velvillig.

Det er en sånn ting i tiden det der med å ha mange nære venner.

Se på kjendisene som arrangerer selskaper for 100 av sine nærmeste venner :ler: Det er liksom beviset på hvor vellykket man er..

Skrevet
Jeg har én venninne som jeg vil kalle nær. Kanskje to, hvis jeg er litt velvillig.

Det er en sånn ting i tiden det der med å ha mange nære venner.

Se på kjendisene som arrangerer selskaper for 100 av sine nærmeste venner :ler: Det er liksom beviset på hvor vellykket man er..

Heeelt enig med deg! Der traff du den bra! GODT sagt! :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

Oj, vanskelig spørsmål. Jeg har ingen venner jeg snakker med daglig/ukentlig, delvis av praktiske grunner; man bor langt unna hverandre (på forskjellige kanter av landet), holder på med ulike ting osv.

Men jeg har vel ca 5 nære venner i den forstand at det hadde vært naturlig å ta kontakt med dem i en vanskelig situasjon, at jeg ville gitt, og kan regne med å få, støtte om man har det tungt, at man holder seg oppdatert og er interessert i hverandres liv o.l. Og at selv om det er lenge siden man har sett hverandre er kontakten der med en gang, og man kan snakke sammen om det meste om man vil.

I tillegg har jeg flere gode venner jeg kan snakke med om mange personlige eller andre "dypere" ting.

Men treffer ingen særlig ofte - jeg bor på feil sted :tristbla:

Skrevet
Slike kjede-sms er forrsten bare noe teleselskapene finner på for å tjene mer penger, det mener ihvertfall jeg!

Jepp, dette her tror jeg også...gidder ikke sende slikt videre lenger, så får bare all ulykke de spår hende...

Skrevet
Med nære venner mener jeg slike man omgåes ofte, snakker om alt, altså skikkelig gode venner.

Jeg har flere nære venner jeg omgås ofte og kjenner godt, men jeg vil ikke si jeg har noen sikkerlig gode bestisser - som jeg for eksempel kan snakke om alt med og stole hundre prosent på. Dessverre, men jeg håper jeg en dag vil oppleve det.

Gjest Tanita
Skrevet

4 nære venner, og 5 nære som bor spredt omkring. Ellers kaller jeg de bekjentskaper. Jeg holder meg unna "venner" som bare vil utnytte og få fordeler av å være "venninne". De gode tar jeg var på.

Skrevet (endret)
Jeg holder meg unna "venner" som bare vil utnytte og få fordeler av å være "venninne".

Slike venninneforhold kjenner jeg alt for godt til.

Endret av Alou

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...