Gå til innhold

TRENGER ADVOKAT MOT KEMNER'n...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

NOEN MED GODT FORSLAG OM HVEM SOM TØR.

Har inntrykk at både aviser offentlighet og høyere herrer ikke tør ta saker mot denne innstansen.JEG trenger hjelp?Noen forslag m/mailadr etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg tror nok det er flust av advokater som vil ta slike typer saker. Kemnerkontorene er jo stadig vekk tilstede i rettssalene, og motpartene deres er jo ikke sjelden representert av en advokat. Ta kontakt med et av de store firmaene, så finner de en god advokat til deg. (Eks BAHR, Lind Stabell Horten, Schjødt, Wikborg & Rein)

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Betaler du ikke skatten din el.l.kommer kemner'n og tar pant i det du har.Vel har du lønn el.annen inntekt,tar de bare å legger inn trekk om du har noe å leve for eller ikke.Noe dritt spør du meg,især når du er aleneforsørger og har under minimum fra sosialkontoret å leve for,uten jobb osv.Fattignorge lenge leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har noen adressen til Stabell,evt om der finnes Mailadresse,fax nr.el.l

MEN de karene har vel flust av saker og lille grå meg er vel uvesentlig for slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Jeg anbefaler deg å ringe til en advokat, da vil de komme med en foreløpig vurdering av saken din.

Det er lettere å finne ut om man liker advokaten eller ikke hvis man snakker på telefon (det er viktig siden det er dine penger det er snakk om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden det er Kemneren du har problemer med antar jeg problemet kan være av økonomisk art.

Det kan være at du har krav på fri rettshjelp.

Sjekk med kommunen der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

TAKK til dere.Skal logge inn tlf.katalogen,da jeg ikke har den.Og det med fri rettshjelp tenkte jeg ikke på.

Hilsen fra ei i "fattignorge" som kemner ikke liker, og må taes.Føler at "saksbehandler" ikke likte det jeg sa /skrev.Gjorde ham oppmerksom på mine rettigheter men de ga blanke.Har stilt spørsmål flere ganger til ham da det står i papirer "om du har spørsmål så ring gjerne" men tlf er dyrt så et frimerke fikk holde.MEN det gadd han ikke svare på i det hele tatt.TAKK IGJEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purr skriftelig på svaret. Eller send faks. Alle brev til offentlig forvaltning skal besvares. Men saksbehandlingstiden kan jo veriere. Er den over 14 dager skal det sendes ut et foreløbig svar som sier at brevet er mottatt og vil bli besvart. Og det skal opplyses om kalgeadgangen dersom det er truffet et vedtak i saken din. Da får du klage, og vise til det du mener er riktig tolkning. Det er ikke den samme saksbehandler som behandler en klage. Men du må jo presisere i brevet hva det klages på (ikke f.eks. at dette er urettferdig o.l.)

Og til anonym: Javisst får kemner'n sikkerhet for kravet. Og de trekker i lønn/trygd. Men de kan ikke trekke mer enn at du har til livsopphold (standardsatser) og boutgifter. Til og med utgifter til barnehage kan bli hodt utenfor. Dersom de trekker for mye, må det klages til namsmannen. Dette står det om i utleggsforretningen som avholdes for at trekk og pant blir tatt.

Dette vil jo ikke skje om folk gir rett opplysning når de får skattekort, og husker å endre om inntekt skulle forandre seg!!! Da vil dere ikke få noe baksmell!!

Håper du får et svar på brevet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

HEI.

Jeg klager på restskatt,få ettergitt på varig ufør og liten inntekt.Har fått behandlet anke,med og at de har fått fullt innsyn i legepapirene mine da jeg ikke selv hadde mulighet til og gå til lege og få dem ut.Dette tror jeg bestemt "saksbehandler" ikke har giddet gjort.

Når du sitter på kontoret for å få hjelp til utfylling,spør jeg og samtidlig om samboer og hva med hans inntekt.Får til svar at NEI,hans har vi ikke lov å ta med i grunnlaget,kun min og 1/2 parten av de vanlige utgifter som husleie/strøm etc.DA satte jeg tilbake med ca 2000.- og et barn (særkulls) og forsørge.

I loven står det at de ikke kan eller har rett til innsyn i samboers inntekt.

Skatter hver for seg, ikke forsørgelsesplikt + + +.Ikke noe av dette har de på aktuellt kontor tatt hensyn til,men tatt samboers inntekt og FORLANGER den lagt frem.775.- skal jeg betale av min trygd på 7550.- pr.mnd'e.Det er utbet før noe er betalt,som lån hus etc.DERFOR føler jeg at saken er "urettferdig" for å bruke det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har legepapirene noe å si? Du har jo uførepensjon. Evt om du har ekstra store utgifter til medisin, så må vel det dokumenteres.

Vedr. samboers inntekt så må de vel henvise til hvorfor de har tatt den også i betraktning. Her finnes det sikkert forskrifter og nærmere regler. Dette kan du be om å få tilsendt.

Dersom du har brukt opp hele klageadgangen så kan du jo forsøke sivilombudsmannen.

(jeg er ingen skatteekspert! Men jeg håper du har endret skattekortet slik at du slipper baksmell neste år.)

Selv om du ikke får slettet gjelden, så kan man vel klage på størrelsen på trekket (subsidiært).

Siden de ikke har lov til å hente samboers inntekt frem, så MÅ jo de forlange at det blir dokumentert dersom det har noe betydning. Jeg kan tenke meg at det kan ha betydning når det gjelder størrelsen på huset dersom dere er tre personer og huset er større enn "nødvendig". Dette for å unngå å forlange at dere må selge! Men det var bare en tanke!!! Og det samme gjelder nok ved bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var ikke snakk om huset størrelse eller lånets betydning da jeg fikk info om klagegangen og hjelp til utfylling.I Norges lover står der og at sosialhjelp kan søkes,men også der står det at SAMBOER ikke skal taes i betrakning.MEN at du kan kun ha et visst nivå på størrelse n av husleie og dermed kommer og innunder det om du har ei 2 rom's eller 4 rom's eierleil.Men her er det ikke aktuellt.

Å nei kemner gir ingen begrunnelse.Fikk i går vite satser for hvor mye en enslig + 1 barn skal ha igjen å leve for pr.mnd'e.Jeg fikk hakeslipp på den,DET er faktisk mere enn hva jeg har i uføretrygd.Da uten at noe er gått med til hus etc.Ca 5900.- + 1990.- for et barn mellom 7 - 10 år.Hvor er rettferdigheten.Jo jeg kan søke siv.omb.mannen.MEN det trenger ikke bety at du slipper unna om denne gir deg medhold.Hva er da vitsen?Jeg har ikke store utgifter til medesin,forde jeg har ikke råd til å hente ut mine medesiner,tross blåresepter osv.Det er enkelte som koster uansett 1000.- i egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ang.skattespørsmålet,så har jeg et helt år sendt skriv på skriv og mailer på mailer ang skatten min,da jeg mistet bidrag og dermed fikk mindre inntekt.Gjett hvem som pr dato ikke har fått svar.Både likningskontoret og Trygdekontoret .Også flytte/omadressering av post har de ikke fått med seg og sender til gml.adressen.Sendte fax i går om både adr og skattespørsmålet.Alt dette som er sendt fra meg KAN bare ikke være borte i posten/systemet.DET GÅR BARE IKKE AN.Har enda ikke fått selvangivelsen?har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du endret adresse i Folkeregisteret? Det er DIT adresseendringer skal sendes!!! Og det på eget skjema som man kan få på posten, bestille på internett eller per tlf med forlkeregisteret.

Kanskje svarene er sendt til den adressen som du står registrert med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JA det gjorde jeg før vi flyttet ut fra gml.adr.Faktisk to uker før om ikke mer,og samtidlig redegjorde for ny bosted osv.Likningen sa 1'ste uka på tlf at "vi trenger ikke ta hensyn til hva som står i folkeregistret" noen bedre!Også posten ble sendt i god tid.Var nede på folkereg. og skrev ut skjemaet,så det er hvertfall ikke borte i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...