Gå til innhold

Familie ...nå igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo så vanskelig dette med hvem man skal be og ikke be. Et eks. Jeg har 12 onkler/tanter, men bare god kontakt med 2 av de, hilser jo på de andre men føler ikke jeg kjenner dem. Samme med søskenbarn, har god kontakt med noen og ikke med andre, føler ikke jeg ønsker å be alle faktisk, men er redd for hva de som ikke blir bedt tenker...om de blir skuffet etc.

Hvordan gjør dere det? Alle eller ingen? Eller ut fra hvem dere faktisk ønsker å dele dagen med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

Vi har brukt alle eller ingen prinsippet når det gjelder familie. Det er ikke så ofte man har mulighet til å samle slekten.

Skrevet

Nå løste det seg ganske greit for oss siden jeg har en liten og tett familie mens min kjære har stoooooor familie vi ikke har kontakt med som bor på Island. Men han har mange søsken så vi inviterte alle hans søsken med samboere og foreldre, og mine tanter og onkler, de av mine søskenbarn vi har relativt god kontakt med i tillegg til mine foreldre og min bror. Tilsammen ble det ca like mange fra hver side. Oppdelingen ble da 1/3 hans familie, 1/3 min familie og 1/3 venner sånn ca.

Utfordringen for oss var barna. Han har tre barn fra før og vi inviterte derfor noen av mine søskenbarns barn som selskap til de tre. Men så er det jo litt sånn mine, dine og våre barn hos mine søskenbarn også og siden det jo ikke er et barneselskap som sådan inviterte vi kun de som faktisk er i slekt. Dette har jo medført litt misnøye i forhold til de barna som ikke ble invitert, men det d***** vi i. Det er vår dag!!

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi har ikke invitert alle... Ser ingen grunn til å invitere noen jeg ikke ville kjent igjen på gata (derfor har jeg f.eks. bare invitert pappa fra farssiden)...

Skrevet

Vi har ikke mulighet til å invitere hele familien, så vi inviterer alle tanter og onkler + de søskenbarna vi har litt kontakt med :)

Skrevet

Vi har også et "alle eller ingen" prinsipp, men så har vi kontakt med omtrent alle i våre familier, bortsett fra min kjæres farsside, hvor vi ikke har kontakt med noen. Så vi ber foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler. Ingen søskenbarn fra min side får komme (de er 14 stykker :overrasket:, så det hadde ikke blitt plass), men fra min kjæres side kommer det en fetter han har god kontakt med og tre spedbarn som ikke kan være adskilt fra moren sin.

Skrevet

Vi har kjempestorefamilier begge to. så vi har prioritert de vi har kontakt med... Dette betyr at min fars halvsøsken og den ene onkelen min på mamma sin side ikke er invitert. Farfar har kritisert dette veldig, (halvsøsknene er hans barn) men vi står fast ved at vi inviterer de vi har kontakt med.. vi har gjort likt med kusiner og fettere også..

Må legge til at bare jeg har 18 onkler og tanter, mannen har 16.. vi har også ca 25 søskenbarn hver.. så vi måtte bare kutte et sted.. vi ville jo ha venner og søsken også..

Skrevet

Jeg har en forholdsvis stor familie. Han en liten. Vi kommer kun til å invitere foreldre og søsken med partner.

Vi ønsker ikke noe stort bryllup.

Skrevet

Hvis vi hadde ubegrenset budsjett så skulle jeg gjerne invitert alle i familien, men det er helt urealistisk! Både mine og brudgommens foreldre har mange søsken, så det ville sprengt budsjettet vårt fullstendig.

Vi valgte derfor kun å invitere nærmeste familie. I tillegg inviterte vi faddere, og fettere/kusiner som er omtrent samme alder som oss og som vi har god kontakt med.

Det gikk overraskende lett å fortelle til foreldre. De skjønte at vi ikke hadde råd til alle, og at man bare måtte sette grensen et sted.

Vi valgte å prioritere venner, for bortsett fra nærmeste familie er det faktisk de vi vil feire dagen vår med. Når man har et budsjett ville vi mye heller ha gode venner der, enn en onkel vi ser annethvert år!

Skrevet

Vi ba alle våre onkler og tanter uavhengig om vi hadde kontakt eller ikke, med venner og den øvrigefamilie ble de ca 90 stykker. Derfor ba vi ikke søskenbarn for da hadde vi kommet opp i 150 stykker å det hadde blitt altfor mange etter vårt budsjett.

Gjest Piper
Skrevet

Vi inviterte de vi hadde kontakt med, for vi syns ikke dette var den rette dagen til å ta opp igjen kontakten. Det er så mye som foregår den dagen, og en har rett og slett ikke tid til å snakke med alle. Ville ikke bruke tiden på å snakke med folk vi ikke hadde snakket med på mange år.

Derfor valgte vi de vi ville feire dagen med, og det ble flere venner enn familiemedlemmer.

Skrevet

Sambo har liten familie mens jeg har gigantisk.

Vi inviterer dem vi har god kontakt med og som betyr noe.

Det resulterer i at alle de nærmeste til sambo blir invitert. Han har ei tante og 2 søskenbarn, så ikke mange å holde styr på.

På min side er det helt annerledes. Jeg har noe over 33 søskenbarn på min far side, og jeg har ikke noe kontakt med noen av dem, så derfor blir ingen av dem invitert. Ikke noen av søskenbarna på mor siden heller. Men jeg inviterer tanter (2 stk) og onkler (2 stk) fra mors siden, men ingen fra farsiden. Igjen går det på at de jeg har kontakt med inviterer jeg. Har ingen problemer med å stå for det heller :)

Vi inviterer da besteforeldre (3 stk tilsammen) men vi vet at bare ei er i form til å komme. Og så klart søsken og ste-søsken.

Resten er gode venner!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi kommer til å invitere alle tanter og onkler (det totalt 6-7 + noen ektefeller) og noen søskenbarn. Der inviterer vi alle samboerns fordi han har så liten familie, og halvparten av mine. De jeg ikke ber, har jeg knapt sett siden jeg var liten, og det ville vært helt unaturlig å be dem. Vi har heller ikke ubegrenset økonomi, siden vi satser på å betale bryllupet selv.

Skrevet

Vi inviterte alle tanter og onkler. Jeg har stor familie i forhold til han, så han har invitert en god del flere venner enn meg. Jeg har maaaange fetre og kusiner, så jeg har kun invitert én kusine (jeg er gudmor til ene datteren hennes) og mannen. Ellers to fetre som ikke er gamle nok til å ha flyttet ut fra foreldrene enda.

Skrevet

Hei

Vi har valgt å invitere alle til å feire dagen vår og da er alle med på middag og fest.

Hovedgrunnen er at vi og min lille familie bor på østlandet og hans store familie og en god del venner bor på vestlandet.

Det er sjelden eller så og si aldri alle blir samlet så for oss var det en gylden mulighet.

Ikke såå mye dyrere heller for vår del siden vi skal ha koldt/varmtbord og lager all mat selv.

Skrevet

vi har også en "alle eller ingen", så vi inviterte "alle" av foreldre med evt nye partnere (6), søsken med evt samboer (4) besteforeldre (bare 3 i live) tanter og onkler (ca 25) og søskenbarn med samboere (MANGE, ca 70-80 stykker)) og et vennepar, og endte opp med 115 inviterte. Da ble det "ingen" av barn av søskenbarn (bortsett fra spebarn) for det var nok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...