Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har vurdert å ha stein i innkjøringen vår. Hvis vi legger det, så vil vi ikke la biler som renner olje av parkere på gårdsplassen vår.

Rett og slett for vi vil ikke ha svarte oljeflekker i innkjøringen vår.

Dersom du hadde hatt en bil det rant olje av og fikk beskjed om å ikke parkere på gårdsplassen til folk, hvordan hadde du reagert da?

Det koster ganske mange tusen å legge det i innkjøringen vår. Fikk et prisoverslag på ca 45 000,-. Og da er det kjedelig å la det bli ødelagt av oljeflekker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit det.. så lenge dere har en alternativ perkeingsplass tilgjengelig.

Men om bilen min lekket olje hadde jeg sansynligvis ikke visst om det for ellers hadde jeg vel fikset det??

Gjest Gjest
Skrevet
Greit det.. så lenge dere har en alternativ perkeingsplass tilgjengelig.

Men om bilen min lekket olje hadde jeg sansynligvis ikke visst om det for ellers hadde jeg vel fikset det??

De fleste eldre biler drypper det olje i fra.

Om eieren av bilen vet at bilen drypper olje, er det ikke sikkert h*n gjør noe med det.

Skrevet

Hadde bilen min dryppet olje og du hadde bedt meg parkere bilen et annet sted så hadde jeg nok gjort det ja uten å si noe på det. Men som fjellfiol skriver, hadde jeg vært klar over at bilen min drypper hadde jeg fått det fikset.

Må si jeg synes det høres litt upraktisk ut jeg da. Sikkert pent, men jeg ville aldri hatt en så lite brukervennlig parkeringsplass selv hvor jeg skulle være redd for a ten bil skulle komme til å lekke olje. Skal dere nekte alle gamle biler å stå der da, hvis det er så at "alle" gamle biler drypper? Og hva gjør dere om en bil skulle dryppe og søle til parkeringsplassen deres? Kreve erstatning fra bileieren?

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg hadde flyttet bilen min og så hadde jeg ledd rått av hvor fisefine dere var etterpå :ler:

Hallo, det er GRUS!

Skrevet

Jeg har stein i innkjørselen, og ber folk parkere på fellesparkeringen om bilen lekker olje. Helt forståelig at du ikke har lyst å ødelegge steinen med andre sitt oljesøl. Om noen synes jeg er fisefin jaja det gjør jo ingenting.

Gjest Gjest_Stein_*
Skrevet
Jeg hadde flyttet bilen min og så hadde jeg ledd rått av hvor fisefine dere var etterpå :ler:

Hallo, det er GRUS!

Antar at TS mener stein som i belegningsstein - ikke grus.

Jeg forstår godt at man ikke ønsker å få tilgriset en påkostet oppkjørsel, men jeg ser liksom ikke helt hva man skal gjøre for å få dem med oljesøl til å la være å parkere der. Sette opp skilt? Blir litt teit det også.

Hvis jeg hadde en bekjent som stadig besøkte meg og som hadde en oljelekkende bil kunne jeg kommet til å si i fra direkte, det syntes jeg hadde vært helt greit, men å henvise alle og enhver med litt eldre bil til å parkere annet sted fordi noe kanskje kunne skje, det syntes jeg blir for hysterisk. Da hadde jeg enten levd med litt oljesølflekker, eller fått laget en parkeringssone i asfalt og så et inngangsparti uten trafikk i stein.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke vanlig stein eller grus jeg tenker på. Det heter brostein, tror jeg.

Det er ikke alle gamle biler som lekker olje, nyere biler kan jo selvfølgelig også gjøre det.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Antar at TS mener stein som i belegningsstein - ikke grus.

Jeg forstår godt at man ikke ønsker å få tilgriset en påkostet oppkjørsel, men jeg ser liksom ikke helt hva man skal gjøre for å få dem med oljesøl til å la være å parkere der. Sette opp skilt? Blir litt teit det også.

Hvis jeg hadde en bekjent som stadig besøkte meg og som hadde en oljelekkende bil kunne jeg kommet til å si i fra direkte, det syntes jeg hadde vært helt greit, men å henvise alle og enhver med litt eldre bil til å parkere annet sted fordi noe kanskje kunne skje, det syntes jeg blir for hysterisk. Da hadde jeg enten levd med litt oljesølflekker, eller fått laget en parkeringssone i asfalt og så et inngangsparti uten trafikk i stein.

Det er ikke vanlig stein eller grus jeg tenker på. Det heter brostein, tror jeg.

Det er ikke alle gamle biler som lekker olje, nyere biler kan jo selvfølgelig også gjøre det.

Hehe, my bad :ler:

Uansett hadde jeg ikke nektet folk å parkere der, det blir i overkant pirkete etter min mening.

Blir som at man KUN kan gå på steinhellene, IKKE på gresset, for da kan gresset bli stygt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...