Gå til innhold

Vegetarmat som kan fryses?


Bridget

Anbefalte innlegg

Ei vennine av meg er på utkikk etter vegetarmat som hun kan lage i forholdsvis store porsjoner og fryse. Hun har bursdag snart og jeg tenkte jeg kanskje kunne lage en liten oppskrift-samling til henne. Men jeg spiser heller lite vegetarmat selv og lurte på om noen her kanskje kunne hjelpe meg?

Er det noen som har oppskrifter på vegetarmat (hovedsaklig middag) som er egnet til frysing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Lage "kjøttkaker" av vegetarfarse

- Tomatbaserte sauser til ris og pasta

- Gryter (bønnestuing ol.lign.)

- Fryse hjemmelaget pizza?

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

linsesuppe er fin å fryse. du finner flere oppskrifter hvis du søker på forumet her.

vet ikke om en kan fryse lasagne? det finner du også her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha - da har jeg jo en liten haug med retter. MEN jeg er veldig usikker på om lasagne kan fryses.. noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg så absolutt skal gå. Ingrediensene er jo mer eller mindre det samme som i andre pastaretter. Og man kan jo kjøpe lasagne i frysedisken. :ler:

Det eneste som kan gjøre at det ikke bør fryses for lenge, er kanskje melken...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg så absolutt skal gå. Ingrediensene er jo mer eller mindre det samme som i andre pastaretter. Og man kan jo kjøpe lasagne i frysedisken. :ler:

Enig, lasagne egner seg veldig godt for frysing - enten den er laget med eller uten kjøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mange supper er gode å fryse; linsesuppe er allerede nevnt, ellers er Jamies kikert- og purresuppe fin å fryse. Og bortsj (håper jeg, har i hvert fall en porsjon i frysern). Tja, egentlig de fleste vegetarsupper - uten kjøtt og evt melk/mye fett er de enda safere enn andre supper. Fiskesuppe går bra for de som spiser sånt, men har kortere holdbarhet.

Er ikke vegetarianer, men når vi lager vegetariske supper til middag pleier jeg å servere bakverk til; foccacia, rundstykker, hjemmebakt brød, nanbrød e.l. Dette kan jo også fryses :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å lage vårruller fra bunnen av, og fryse dem. Enkelt å ta opp og varme hvis man er litt sulten.

Ellers så handler vi en del på helsekostbutikker, og der er det greit utvalg av vegetarpølser, vegetarburgere osv. som kan ligge lenge i fryseren.

Mye indisk mat er jo vegetarisk, bl.annet chana masala som består av kikerter.

Nå ble jeg sulten, gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...