Gjest lillebøll Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Finnes det noe her i verden du tror så sterkt på at du ville tatt livet ditt om det ville endret noe? Jeg satt å tenkte på det, og det finnes mange saker jeg virkelig brenner for, men ingen jeg kunne ofret livet for. Jeg er for egoistisk tror jeg. Jeg vil se mine barn bli voksne og jeg vil være der for dem. Og nå mener jeg en sak, ikke verdens fattigdom og nød.
Amanlis Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Jeg er nok enig med deg lillebøll. Det er en del saker jeg brenner for, men jeg er ikke villig til å ofre livet mitt.
Ciara Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Jeg kunne ikke ofret livet mitt, og jeg synes ikke det er egoistisk heller. Man får stort sett utrettet mye mer for sine hjertesaker i levende live Og særlig om man er barn - det må da virkelig være egoistisk å frata barna en mor for en annen sak. Det har jeg ingen forståelse for.
Kosemose Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Så lenge jeg har barn som trenger en mamma, finnes det ingen sak i verden jeg ville dødd for. Det måtte i såfall være å redde mine egne barn.
Donpedro Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Det vet jeg ikke. Ingen jeg kommer på slik min verden ser ut nå. Kanskej jeg hadde svart annerledes om det var krig der jeg bodde.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Siden livet uansett tar slutt en gang. Så ja det kunne jeg
Gjest El Patron Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 (endret) -- Endret 8. juli 2007 av El Patron
Gjest Chrizzy Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Finnes det noe her i verden du tror så sterkt på at du ville tatt livet ditt om det ville endret noe? Jeg satt å tenkte på det, og det finnes mange saker jeg virkelig brenner for, men ingen jeg kunne ofret livet for. Jeg er for egoistisk tror jeg. Jeg vil se mine barn bli voksne og jeg vil være der for dem. Og nå mener jeg en sak, ikke verdens fattigdom og nød. Jeg forstår ikke hva du spør om? Gi meg noen eksempler på "slike" saker?
Gjest Frysepulver Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Hvis søstrene mine teller som en "sak", så ja. Jeg brenner for mange saker, blant annet hiv/aids, min politiske overbevisning osv, men jeg ville ikke ofret livet mitt for det. Dog, hvis alle i verden ble kvitt hiv/aids dersom jeg døde kunne jeg nok gjort det... Kanskje... Vanskelig det der, jeg er fryktelig glad i livet og har vært nærmere døden enn de fleste, derfor er det litt sårt å tenke på også
Gjest Jamila Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Nei. Jeg er redd for å dø, og veldig glad i livet.
mysan Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Nei ingen sak, men for ungene hadde jeg gladelig dødd.
Gjest Ulva35 Skrevet 28. mai 2007 #13 Skrevet 28. mai 2007 Vanskelig spørsmål det der, for vi vet ikke hvordan vi reagerer før vi faktisk er i en situasjon. Det jeg kan si med sikkerhet er at jeg aldri ville ha dødd for en sak. Uansett hvor engasjert jeg måtte være. Jeg har ikke barn, men jeg tror at om det stod mellom meg og noen jeg er glad i, som mannen min, moren min, søsken og tantebarn så ja da tror jeg at jeg kunne ha dødd for dem. Men som sagt: Vanskelig spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #14 Skrevet 28. mai 2007 Nei ingen sak, men for ungene hadde jeg gladelig dødd. mange sier det men om man virkelig hadde gjort det når tiden hadde kommet er noe helt annet.
Badlands Skrevet 28. mai 2007 #15 Skrevet 28. mai 2007 Eg trur nok det, ja. Har ein tendens til å bli glødande oppteken av ting, og kunne gjere alt for ei sak som eg føler er rett. Til dømes i krig kunne eg ha ofra livet for å forsvare landet.
Gjest Camillo Skrevet 28. mai 2007 #16 Skrevet 28. mai 2007 Ingen sak (slik tilstanden her er nå, ihvertfall), men for flere mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #17 Skrevet 28. mai 2007 Ja, det er én sak jeg kunne ofret livet mitt for, eller heller mot. Men kun den ene saken.
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #18 Skrevet 28. mai 2007 Ingen saker jeg brenner slik for at jeg kunne ofret livet, detmåtte være for å redde ungene mine fra et eller annet
Tabris Skrevet 28. mai 2007 #19 Skrevet 28. mai 2007 Vanskelig spørsmål, og det er lett å sitte trygt i sofaen og svare "ja, det kunne jeg", så det våger jeg ikke å gjøre. Men skulle i hvertfall ønske at jeg kunne det.
Jalp Skrevet 28. mai 2007 #20 Skrevet 28. mai 2007 Noen ganger havner mennesker i marginale situasjoner der de må velge om de skal utsette seg for stor risiko f. eks. for å redde livet til et annet menneske. Da er det forbausende mange av oss som faktisk viser en betydelig beslutsomhet og utsetter seg for en så stor risiko at livet kan gå tapt. Derfor tror jeg flere av oss,- i gitte situasjoner kunne ofret livet for "livets sak".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå