Gå til innhold

Bakedag..


-Simba-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så flink du har vært i dag. :tommel: Jeg får ikke den andre linken til å virke, men det krydderbrødet høres godt ut. Vil du legge ut oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal linken være fikset..

Når det gjelder oppskrift, så slumser jeg bare når jeg baker. Jobbet som baker i fem år på ett lite håndverksbakeri, så da legger man til seg vaner.. Men jeg kan prøve;

Til en langpanne trenger du ca,

1l vann

1ss salt

10ss god olivenolje

1pk gjær

hvetemel til passelig tykk deig

krydder etter smak, jeg bruker provancekrydder

hvitløk etter smak

bland alt sammen til deigen blir passelig tykk, det er bedre at den er for blødt enn hard. Har du en kjøkkenmaskin så er det lettere å lage en blødt deig, enn om man må jobbe med hendene, da blir det lett gris.. ;)

La den heve 30-60 min før du knar den litt og heller den over i langpannen. La den hvile 15 min før du trykker den helt ut i hjørnene, så lar du den hvile litt igjen. Hell over olivenolje og strø over godt med salt. Dette trykker du ned i deigen med fingrene. Hele deigen skal være "massert" inn med olje og salt om du skjønner... Så putter du oppi det du vil ha. Oliven, feta, soltørket tomat osv. Bare fantasien setter grenser her.

La den heve til den har fått full størrelse, så steker du den på 240*c til den blir gylden. Ta den ut og snu den over på en rist, så steker du den til den er gylden under også.

Jeg liker å steke den hardt slik at den blir saftig inni og hard utenpå, du kan senke varmen om du foretrekker det..

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...