Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Vi er ganske relativt unge (under 30), men har likevel vært sammen lenge og ønsker å satse på hverandre i framtida. Vi er imidlertid studenter begge to, så vi kan ikke ta oss råd til noe stort selskap nå. Men ønsker å ha papirene iorden, samt at det skattemessig vil lønne seg at jeg blir skattet sammen med han. Derfor tenkte vi på å underskrive papirene nå og heller invitere til fest når vi har råd til det. Noen som har erfaringer rundt dette, er det veldig rart å gjøre det slik? Bør man samtidig bekrefte løftene på nytt før man inviterer til festen? Vi kan jo selvsagt forlove oss nå og utsette giftermål til om noen år, men ser ikke vitsen med å være forlovet i mange år helelr...
Rosalie Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Inviter til 5-års bryllupsdag om 5 år, da vel, og legg opp det som en fornying av løfter og full pakke!
Bente:) Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Jeg tror jeg ville foretrukket å ha en lang forlovelsestid fremfor å gifte seg leeeeenge før man skulle holde bryllupsfesten
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Vi er i en lignende situasjon, jeg er utenlandsstudent og veldig blakk, han jobber men bruker pengene på å reise å besøke meg Siden han har lyst til å feire bryllupet med braks og bram så velger vi heller å gifte oss på 3 års forlovelsesdagen vår. For oss er forlovelsen like binende som en vielse og for oss ble det unaturlig å feire år etter at vi hadde giftet oss, dermed endte vi opp med en lengre forlovelse med fastsatt dato for bryllupet. Ser ikke helt hvorfor det skulle ha noen gunstig effekt på skatten deres dersom dere begge er studenter?
ToveM Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Man MÅ ikke ha en stor bryllupsfest. Da vi giftet oss hadde vi forloverne med oss ut på middag, så reiste vi til Bergen med fly samme kveld (fredag) og hadde en liten fest hjemme hos foreldrene mine
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Ser ikke helt hvorfor det skulle ha noen gunstig effekt på skatten deres dersom dere begge er studenter? Jo, vi er begge studenter. Men han tjener en del mer, mens jeg nesten ikke har inntekt. Derfor vil det lønne seg med skatteklasse 2 i følge en vennine som er revisor. Vi kunne selvsagt vært forlovet, men jeg ser ikke poenget med å være forlovet i åresvis heller. Da synes jeg man vanner ut forlovelsesbegrepet. Og for oss er det jo forpliktende uansett om vi er forlovet, gift eller "bare" samboere, men i forhold til goftermål er det viktig med festen for å tilfredsstille enkelte familiemedlemmer som ville blitt dypt skuffet uten bryllupsfest. Så vi synes egentlig det er OK å arrangere bryllupsfest for å samle familien, men vi vil helst unngå å gjøre det akkurat nå... Takk for svar alle sammen. Skal tenke litt emr på hvordan vi løser dette
MayaM Skrevet 28. mai 2007 #8 Skrevet 28. mai 2007 Hei! Vi forlovet oss mens vi var studenter, og valgta da en lang forlovelse. Men jeg skjønner at det ikke passer for alle. Håper dere finner en løsning på problemet!
Gjest Frøken Meg Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Reis bort i all hemmelighet - bare du og han, det planlegger vi (se innlegget mitt Lofotsbryllup). Finn en ramme som gjør dagen spesiell og minnerik for dere to - og ta eventuelt en uhøytidelig feiring med familien i ettertid når dere så er gift. Dette trenger ikke koste mye i det hele tatt. Grillfest i hagen, f.eks. Ellers også et godt forslag med feiring senere. Dere kan da f.eks velge å fornye ekteskapssløftene i forbindelse med bryllupsdag. Hvorfor skal man alltid være så tradisjonell??
Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Vi kunne selvsagt vært forlovet, men jeg ser ikke poenget med å være forlovet i åresvis heller. Da synes jeg man vanner ut forlovelsesbegrepet. Forlovelse betyr kun at man har lovet å gifte seg med hverandre! Det er vel mer feil å gå rundt å planlegge bryllup, det er jo pr def forlovelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå