Gå til innhold

Når legger dere barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

3-åringen legger seg 19.30 og sovner med en gang. 7-åringen legger seg også 19.30, men får lese til 20. Vi skiller lite mellom helg og hverdag foreløpig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 åringen og 6 åringen legger seg kl 20. Han på seks slukner på et par minutter men er til gjengjeld tidlig oppe om morningen, gjerne halv sju, snuppa på fem "leser" litt på senga, og somler på rommet sitt i senga til halv ni-ni. Hun sover lenge om morningen, gjerne til over åtte i helgen når hun kan sove det hun vil. I uka må hun opp kl 7.

9 åringen legger seg halv ni, kan få lese til ni, halv ti er han i seng i helgen.

Skrevet

Min ca 10 åring må i seng til 20. 15. Da får hun lese til ca 20.30.

Min snart 7 åring må i seng til kl 19.30, samtidig med vesla - men hun får høre litt på lydbok...

De to eldste får være litt lengre oppe i helgene, men ikke lenger enn til 21...21.15.....

Gjest Gjest, gladidag
Skrevet

Har to gutter på 1,5 og 4. Vi går på badet kl 19 også er de i seng innen 1930. Avogtil får eldstemann sitte oppe med meg bittelitt lenger, han leker gjerne ei stund på rommet sitt, og men sover vanligvis litt over 20. Minstemann ler og krøller seg rundt kosebamsen og sovner med en gang. Står opp igjen 07- 08..

Gjest Peppa
Skrevet

Jenta på snart 3 år legger seg mellom 1900-2000. Mens gutten på 6mnd legger seg ca 1830. begge våkner igjen sånn ca 0700.

Gjest graceland
Skrevet

Den minste på 3 år legger seg som regel mellom sju og halv åtte. Eldstemann på 6 skal etter planen være i seng halv ni.

Skrevet

Begge barna våre (på hhv 2,5 år og 11 måneder) legger seg 19.30. Eldstemann sovner ofte ikke før i 20-tida mens minstejenta stort sett sovner med det samme.

Gjest yoletta
Skrevet

Vi har to jenter, en på 4 år og en på 8 år.

Hun på 4 legger vi 1930 i ukedagene og hun på 8 år legger seg en halv time etter. I helgene er de opp litt lenger. :)

Skrevet

Snuppa mi legger seg mellom 19.00-20.00

Helg som hverdag,sovner etter 10-15 min.

Skrevet

Henning er 2 år og 3 mnd.

Han legger seg rundt 19:30-20:00 hver dag.

Skrevet
3..? ;)

Tror kanskje at jeg er litt streng...? Har to gutter på 5 og 9 år, de legger seg stort sett likt rundt kl 19.. Men for å forsvare meg litt da, så får de lese til rundt åtte. Han på 5 sier alltid godnatt når klokka nærmer seg halv åtte, helt ferdig.. De er oppe rundt kl 7 hver morgen og de trenger søvn..Vi har omtrent de samme leggetidene i helgene også, men eldste mann får være noe lengre oppe. Men nå som det er lysere tider blir det gjerne enda litt lengre oppe på begge to, vi lever mere ute og automatisk så blir jo døgnet lengre også. Noen ganger så angrer jeg litt på lengre "oppetider", for mine trenger mye søvn, og da har jeg som regel grinete unger dagen derpå og det gagner hverken dem eller oss... Og uansett klokka 7 er de lysvåkne hver morgen!!!!! Dessuten tror jeg på det med rutiner, de vet når de skal legge seg og handler deretter uten tull

Gjest Emera
Skrevet

Vet ikke helt hvorfor du siterte meg der, men...

Hvis ungene trenger å legge seg tidlig for å få nok søvn så synes jeg da ikke du er streng. Barn er forskjellige.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...