Gjest HS Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Jeg har i det siste hatt mye vann i kroppen. Merker det veldig bl.a. på at strikken i sokkene virker strammere og setter merker. Og at buksene virker strammere i lårene. Dette er ikke noe jeg har hatt problemer med tidligere. Og jeg er ikke gravid. Ei heller spesielt overvektig. Kan være at jeg har byttet blodtrykkstabletter og dette kunne i pakningsvedlegget være en av bivirkningene. Men før jeg kommer meg til lege er det noen som har tips der ute? Synes alltid jeg hører om en eller annen te som virker mot et eller annet så kanskje det finnes noe som er vanndrivende også?
Kayli Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Unngå salt mat og snacks som potetgull og peanøtter. Pass på å drikke mye vann.
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Kaffe og te er vanndrivende. Kamillete er spesielt vanndrivende. Du kan også kjøpe vanndrivende piller på helsekosten. Husker ikke hva de heter i farten.
Sukkersøta Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Selv plaget med det selv i perioder! Kaffe virker sterkt vanndrivende på meg. Tar ellers (av og til) Uvalette, fås kjøpt på apoteket - uten resept. Mildt vanndrivende. Ellers så finnes det mange typer te som kan hjelpe. Brennelseste virker vanndrivende, samt det meste med koffein. Men er det pga en bivirkning av blodtrykksmed. så vet ikke jeg hvor mye sånne "kjerringråd" vil virke. Lykke til
Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Jeg har samme problemet! Også pga blodstrykkstabletter (kanskje de samme?). Jeg gikk over til de nye tablettene for et halvt år siden pga ønske om graviditet (det har ikke skjedd noe på den fronten enda), men sliter veldig med vann i kroppen og pløsenhet. Litt tragisk at de støvlettene som var store i leggene i fjor nå er vonde å bruke. :gråte: Spurte legen om det var noe å gjøre med det, men fikk negativt svar på det. Så nå håper jeg på et vidundermiddel for det er ikke gøy å ha fått tykkere ben og fingre pga tabletter jeg faktisk ikke kan være for uten. :cry:
Nausicaä Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Kan p-piller (Cerazette) gjøre at man får mer vann i kroppen?
Gjest Gjest_Berit_* Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Hei! Berit igjen her! Jeg vet ikke om man får mer vann kroppen av p-piller, jeg hadde ikke det. Jeg fikk det først når jeg byttet til de andre medisinene og siden jeg prøver å bli gravid holder jeg jo meg langt unna p-piller!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Kan p-piller (Cerazette) gjøre at man får mer vann i kroppen? hei har du funnet ut om cerazette kan gi vann i kroppen??? har gått på di nå i 8 mnd, og nå plutselig har jeg begynt å få vann under beina og inni håndflaten.. Legene finner ikke noe grunn til det.. tenkte også på at det kunne være mini pillen..
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Fersk hibiskus te virker vanndrivende. Da må den kjøpes i løsvekt, posene virker ikke. Brukte det mye da jeg var gravid og hadde fryktelig mye vann i kroppen
yoga Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 og nå plutselig har jeg begynt å få vann under beina og inni håndflaten.. Hei. Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men ble såpass nysgjerrig at jeg må spørre; Hvordan arter vann under bena og i håndflatene seg? Har jeg aldri vært borti før..
monkeyhub Skrevet 4. juli 2009 #12 Skrevet 4. juli 2009 Varme sommerdager og å stå mye på bena gjør at eg får vann i kroppen. Først i bena, deretter legger og til slutt blåser hender og fingrer seg opp. Stramme sokker, sko og ringer må av! For meg virker det å kjøle seg ned med et kaldt bad og å sitte i ro med bena høyt. Kanskje ikkje så gode kjerringråd dette her, men det kan kanskje hjelpe noe.. Ellers er kjerringrokkte vanndrivende, men smaker fysj..
Gjest Gjest_katharina_* Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 hei har du funnet ut om cerazette kan gi vann i kroppen??? har gått på di nå i 8 mnd, og nå plutselig har jeg begynt å få vann under beina og inni håndflaten.. Legene finner ikke noe grunn til det.. tenkte også på at det kunne være mini pillen.. Hei Jeg og min kusine gikk på cerazette, og vi ser ut som 2 vannballonger begge 2. Spesielt lår og legger og overarmer. Så ja, jeg tror det er en sammenheng
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå