Gå til innhold

Hvordan konvertere fra Word til Pdf?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har et Adobe-ikon lagret på datamaskinen, det er versjon 6.0.

Jeg har en Word-CV jeg vil gjøre om til Pdf. Hvor vanskelig skal det være?

Når jeg trykker "lagre" får jeg opp filplassering - men Pdf er ikke nevnt som et alternativ der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Takk!

Men jeg ønsker ikke å printe ut dokumentet, bare lagre det som pdf.

Jeg forsøkte å gå til print men det var ikke noe pdf der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du printer det til pdf-format. Men da må du ha lastet ned dpf-printer fra før. Readeren gjør bare så du får lest pdf-filer.

Her finner du en grei pdf-printer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kall meg helt teit men det er noe jeg ikke forstår her.

Jeg har et Word dokument og tenker som så at for å få dette gjort om til et pdf dokument er det bare å trykke "konverter" (hvis en slik knapp hadde eksistert). Jeg trenger altså kun et pdf-dokument på skjermen, ikke noen utskrifter.

Eksisterer en slik knapp?

Hva skal jeg med en skriver/printer for utskrift? Jeg har ikke behov for å skrive dokumentet ut...jeg har ingen printer hjemme, kun på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kall meg helt teit men det er noe jeg ikke forstår her.

Jeg har et Word dokument og tenker som så at for å få dette gjort om til et pdf dokument er det bare å trykke "konverter" (hvis en slik knapp hadde eksistert). Jeg trenger altså kun et pdf-dokument på skjermen, ikke noen utskrifter.

Eksisterer en slik knapp?

Hva skal jeg med en skriver/printer for utskrift? Jeg har ikke behov for å skrive dokumentet ut...jeg har ingen printer hjemme, kun på jobb.

Hadde du giddet å sette deg inn i hva dette dreier seg om hadde du fulgt rådene du har fått. Du skriver ikke ut noenting når du velger "print to PDF" - du lagrer dokumentet som en pdf fil !

Denne kan du åpne i f.eks adobe reader hvis du vil..

Det hadde vært mye greiere hvis du i det hele tatt hadde tørt å utforske litt på egenhånd, isteden for å klage til oss som fungerer nesten som ditt ulønnede support team..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Hadde du giddet å sette deg inn i hva dette dreier seg om hadde du fulgt rådene du har fått. Du skriver ikke ut noenting når du velger "print to PDF" - du lagrer dokumentet som en pdf fil !

Denne kan du åpne i f.eks adobe reader hvis du vil..

Det hadde vært mye greiere hvis du i det hele tatt hadde tørt å utforske litt på egenhånd, isteden for å klage til oss som fungerer nesten som ditt ulønnede support team..

Huff da!

Ja, sorry men det var ikke meningen å ikke kunne mer om dette.

Takk for hjelpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest gjest 2
Hadde du giddet å sette deg inn i hva dette dreier seg om hadde du fulgt rådene du har fått. Du skriver ikke ut noenting når du velger "print to PDF" - du lagrer dokumentet som en pdf fil !

Denne kan du åpne i f.eks adobe reader hvis du vil..

Det hadde vært mye greiere hvis du i det hele tatt hadde tørt å utforske litt på egenhånd, isteden for å klage til oss som fungerer nesten som ditt ulønnede support team..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kall meg helt teit men det er noe jeg ikke forstår her.

Jeg har et Word dokument og tenker som så at for å få dette gjort om til et pdf dokument er det bare å trykke "konverter" (hvis en slik knapp hadde eksistert). Jeg trenger altså kun et pdf-dokument på skjermen, ikke noen utskrifter.

Eksisterer en slik knapp?

Hva skal jeg med en skriver/printer for utskrift? Jeg har ikke behov for å skrive dokumentet ut...jeg har ingen printer hjemme, kun på jobb.

I OpenOffice har du en knapp. :-)

Men... Jeg skjønner at det kan virke litt bakvendt, men en PDF er et avtrykk av et dokument, bilde, regneark...you name it. Derfor skriver man ut et PDF-avtrykk. Ideen er også at dette ikke skal begrense seg til Word, men alle programmer som kan bruke en skriver. Du kan også skrive til PDF med dette tillegget ved å velge "Skriv ut" i for eksempel Paint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Hadde du giddet å sette deg inn i hva dette dreier seg om hadde du fulgt rådene du har fått. Du skriver ikke ut noenting når du velger "print to PDF" - du lagrer dokumentet som en pdf fil !

Denne kan du åpne i f.eks adobe reader hvis du vil..

Det hadde vært mye greiere hvis du i det hele tatt hadde tørt å utforske litt på egenhånd, isteden for å klage til oss som fungerer nesten som ditt ulønnede support team..

Hvis man skal svare så surt og frekt er det like greit å holde seg unna forumet. Ingen vil savne sånne som deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forbruker
Hvis man skal svare så surt og frekt er det like greit å holde seg unna forumet. Ingen vil savne sånne som deg.

Takk det samme til deg.

Men det ER et faktum at dersom hun hadde lest rådene og fulgt dem så hadde problemet vært løst.

Samtidig er det også slik at ikke alle er datavant og i dette tilfellet var det nok tydelig at ikke trådstarter forstod rådene. PDF er uvant for mange og det er rett og slett sløvt av Microsoft at dette ikke allerede er bygget inn i office.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Office 2007 er det en ekstra-feature som er enkel å laste ned. Velg "lagre som", og hvis PDF ikke kommer opp automatisk, så velg "andre formater" og følg oppskriften som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Samtidig er det også slik at ikke alle er datavant og i dette tilfellet var det nok tydelig at ikke trådstarter forstod rådene. PDF er uvant for mange og det er rett og slett sløvt av Microsoft at dette ikke allerede er bygget inn i office.

De skulle til å gjøre det, men Adobe ville har royalties som MS ikke var villig til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned OpenOffice (gratisprogram), åpne fila di der og så lagrer du til PDF. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...