Gå til innhold

Baker du brød selv?


Gjest lillebøll

Anbefalte innlegg

Gjest lillebøll

Baker du brød selv eller kjøper du?

Dersom du baker, baker du da helt fra grunnen eller bruker du slike poser som er ferdigblandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg baker selv, og gjør det fra grunnen av. Synes ikke det er så mye mer styr enn å bruke de ferdigblandete. Har prøvd ferdigblandet en gang eller to for variasjonens skyld men ender med å synes at "min" hjemmemiksede er best. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker sjelden brød, men prøver å ha hjemmebakte rundstykker og horn, og søtbakst i frysen. Når jeg baker, så baker jeg fra grunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å bake selv jeg å, men samboeren min er ikke så veldig glad i det..skjønner ikke..syntes det er godt jeg, hvertfall mens det fortsatt er varmt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

Jeg lager ikke så ofte brød, men lager både fra bunnen av og bruker ferdige mikser.

Liker egentlig best kjøpebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler børd så godt, men før bakte jeg en del brød. Nå baker jeg en del scones. Fra bunnen av - alltid. Kjøpebrød kan ikke sammenlignes en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi baker alltid brød fra bunnen her hos oss. Når vi en sjelden gang ikke rekker det er det helt krise, for ingen av oss er glade i kjøpebrød. Om vi MÅ kjøpe brød blir det ofte ganske dyre brød fra et lokalt bakeri som baker i steinovn, for det er det eneste kjøpebrødet vi liker. Tror jeg har prøvd ferdigblanding en gang eller to, men synes det blir bare styr. Liker å bake store porsjoner, så da er det uansett ikke nok med en sånn pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg liker hjemmebakt brød aller best, og de metter mest også. Så derfor baker jeg fra grunnen. Akkurat nå står det speltbrød med valnøtter og hever på benken hos meg.

I tillegg kjøper jeg noe brød hos Godt Brød, de er nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker sjelden brød selv, men samboeren er "periodebaker", så det hender han gjør det. Fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg liker hjemmebakt brød aller best, og de metter mest også. Så derfor baker jeg fra grunnen. Akkurat nå står det speltbrød med valnøtter og hever på benken hos meg.

I tillegg kjøper jeg noe brød hos Godt Brød, de er nydelige!

oi, det hørtes godt ut med speltbrød! har du lyst å dele oppskriften? :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi baker alt brød selv fra grunnen av. Kjøpebrød har ofte en del btilsettingstoffer som feks ekstra gluten, noe vi ikke ønsker.

I helgene hender det imidlertid at vi kjøper brød fra Åpent Bakeri. Der lager de brød på skikkelig vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Baker brød ganske ofte fra grunnen av, finner jo ikke skikkelig grovbrød på butikken :) Bakte senest i går, ble skikkelig saftig og godt!

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker alltid hjembakt brød. Jeg bruker sånne blandinger men sper i med div. mel i tillegg. Hjemmebakt brød kan ikke måle seg med kjøpebrød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker noe, og så kjøper vi noe. Jeg bruker ferdigblandingene, har funnet et par der som jeg synes er gode. Kan sikkert få til noe godt med å bake fra bunnen av også, men har ikke prøvd det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brødbakemaskin, veldig praktisk. Men da blir det oftest sånn fra pose.

Lager selv fra bunnen av til tider også, synes det blir best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper brød.

Jeg bakte før for mange år siden men jeg synes de hjemmebakte brødene ble så fort tørre.

Er det noen som har oppskrift på brød som holder seg litt uten å bli tørt tar jeg gjerne i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder baker jeg en del brød, både fra bunnen og fra poser, emn det er nok en stund siden jeg har hatt en slik "periode" nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Baker nesten aldri brød. Litt pga latskap, litt pga lite benkeplass på kjøkkenet, litt pga at vi ikke har noen stor bolle å elte i - ei heller eltemaskin (og jeg synes det er tungt å elte en stor brøddeig). Men jeg har begynt å bake relativt grove rundstykker ganske ofte.

Spiser ikke så mye brød heller lengre, fiber får jeg heller fra havregryn og knekkebrød. Kjøper brød i butikken, men det blir ikke ofte spist opp :forvirret:

Men jeg ønsker meg kjøkkenmaskin med eltekroker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...