Kayli Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Noen som vet hvordan dette arter seg? Kan man ha blindtarmbetennelse som går over av seg selv? Grunnen til at jeg spør er at gutten min på 3 år var syk i går kveld. Han hadde vondt i magen - skikkelig. Gråt og jamra seg og holdt seg på magen, i navleområdet. I tillegg hadde han diarè tidligere på dagen, og han spydde to ganger i går kveld. Det luktet ingenting av oppkastet, noe jeg syntes var rart. Det pleier jo å lukte ganske surt. Jeg vurderte en stund å ringe lege, men etter et par timer kom han seg. I dag er han helt fin igjen. Dette lignet ikke vanlig omgangssyke. Ikke går det noe her vi bor heller. Noen som har lignende opplevelser?
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Blindtarmbetennelse vil IKKE gå over av seg selv, så det har nok vært noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Pussig. Jeg hadde noe av det samme i forgårs. Eneste forskjellen er at det var litt lavere (rett over kjønnshåret). Var kvalm og prøvde å kaste opp, hadde diare som det halve hadde vært nok og trodde et eller annet var alvorlig galt. Er vant med smerter, men så sterke smerter at jeg svetter og holdt på å besvime har jeg skjelden. Men etter et par timer på wc var det stort sett over og jeg har vært i helt fin form etter det. Så om jeg holder meg frisk så satser jeg på at det er et eller annet virus, eller noe jeg fikk i meg. Men for å svare deg på det du spør om. Nei, blindtarmbetennelse går svært skjelden over av seg selv uten medisiner eller operasjon, og iverfall ikke så brått.
Kayli Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2007 I dag traff jeg en av assistentene i barnehagen. hun kunne fortelle at gutten hadde drukket sølevann her om dagen. Så da tipper jeg det er det som har gjort han dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Min datter var knapt 2 år da hun tok blindtarmen. Lå syk 1uke hjemme.var hos 3 leger ,men ingen trodde det var blindtarmen,hun var stiv som en stokk da vi bar henne inn til legen. Fikk til slutt legevakt hjem en søndag ,og det ble ambulanse .. sykehuset.Men selv DA med 5-6 leger rundt henne og tilkallelse av en lege hjemme,viste de ikke helt sikkert om det var det.tok rønken /ultralyd.Til om men den legen som tok i mot oss tvilte på at det var B-T da hun ikke skrek....hun var vell helt utslitt etter 1 uke uten mat /drikke.Enden på visa var at blindtarmen var sprukket,,,og at Heldivis hadde danna seg en cyst stor som en mandarin.hun gikk på pencellin i 10 dager sor å få den mindre ,men til slutt måtte de operere ,vi lå på sykehuset i 3 uker.Tris å tenke på nå etter 18 år.hadde de tatt bøoprøve på legesenteret først hadde de sett at hun hadde senkning på 77.Men jeg/vi tror at den cysten ikke oppsto den uka..hun hadde ofte høt fever før dette og vi fant aldri ut var hun feilte.aldri vont i ørene/halsen..tror det var blindtarmen som blusset opp/ned før det ble dette .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå