Gå til innhold

Fått meg nytt navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har jeg tyvstartet med mitt nye etternavn.Fikk bekreftelse i posten på at jeg nå har byttet etternavn, det tok 2 dager.

Trenger nytt pass til bryllupsreisen så jeg fant ut at jeg like gjerne byttet navn med en gang slik at jeg får mitt nye navn i passet,

Gifter oss ikke før 18 august så det føles litt rart.

Skal be presten bruke mitt gamle navn under vielsen.

Har ennå ikke brukt navnet til å presentere meg, det blir kjemperart etter 39 år med mitt forrige navn.Barna våre er kjempeglade for at jeg nå heter det samme som dem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, det føles vel litt rart kan jeg tenke meg. Jeg har gjort det samme, men ikke fått bekreftelse i posten... hm... Burde jeg ringe og skjekke?

Skrevet (endret)

Vi :bryllup: også 18. august, og sendte alle papirene denne uka. Vi har bestilt bryllupsreisen i navnet jeg har nå slik at jeg slipper å tenke på å ordne nytt pass. Skrev på navnendringsskjemaet at endringen skulle gjelde fra en bestemt dato.

Endret av Bente:)
Skrevet

Gratulerer med nytt navn :) Har nettopp sendt inn skjema om navneendring selv..blir rart å bytte navn. Men har også lyst at familien skal hete det samme, barnet vårt har bare hans navn nå..

Skrevet

Gratulerer. Spennende. Rart, men ja, spennende, og kjekt, ikke sant?

Jeg skal levere skjema på tirsdag, og skaffer nytt pass så snart nytt navn er i orden.

Presten har lovet å bruke pikenavnet i seremonien, og jeg bruker det ikke offisielt før vi er gift, annet enn i helt formelle situasjoner der det er lovbrudd å gjøre noe annet.

Jeg fikk klar beskjed fra folkeregisteret om at jeg kunne IKKE sette en dato navneendringen skulle gjelde fra, annet enn om jeg leverte det sammen med prøvingspapirene og byttet fra vi ble gift, da ville det gjelde så snart vigselen var registrert hos folkeregisteret, men det kunne ta ei uke, og innen det var i orden kunne jeg ikke få nytt pass. Så... ja, da bytter jeg snart navn jeg også.

Skrevet

Sorry TS om jeg går litt utenfor emne,men samtidig innenfor emne. Hehe...

Men ser her at noen bruker sitt nye navn før bryllupet, og da tenkte jeg om dere som har tenkt litt over dette kunne si meg om jeg burde bruke navnet mitt på jobbsøknader som jeg sender ut to måneder før bryllupet, men for jobber som jeg kan tre inn i 2,5 måneder senere (dvs etter bryllup)? Håper noen forstår spørsmålet mitt. Hva syns dere?

Navneendring sånn offisielt må jeg vel vente med til bryllupstider, da mannen har beskyttet etternavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...