Gjest Gjest_molla_* Skrevet 25. mai 2007 #1 Del Skrevet 25. mai 2007 Noen som har det her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 26. mai 2007 #2 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Nei, men skal jeg noen gang ha hund, eller den gangen jeg skal få meg hund så blir det en berner.. Det må være den vakreste skapningen på denne jord! En stor kosebamse! :rødme: Endret 26. mai 2007 av -Simba- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 26. mai 2007 #3 Del Skrevet 26. mai 2007 Noen som har det her? Desverre ikke nå lenger Vi måtte avlive vår Berner for ca 1 mnd siden, hun hadde sterk HD så hun hadde en del plager som gjorde at hun ble veldig sur og stresset. Derfor var det ingen annen utvei enn avlivning. Hun ble 4,5 år, vi fikk henne på omplassering da hun var 16 mnd Det er verdens snilleste hunder, hun vi hadde var bare skjønn :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 27. mai 2007 #4 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg har ei venninne som har berner sennen. Vakker hund, men man må være konsekvent især når det gjelder hannene i den rasen. er noe egenrådige, men stødige familiehunder. Sikler endel, men det går ann å vaske bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 28. mai 2007 #5 Del Skrevet 28. mai 2007 Har ei venninne som er oppdretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest berner sennen frelst Skrevet 29. mai 2007 #6 Del Skrevet 29. mai 2007 Vi har "alltid" hatt berner sennen tisper (- en gang da vi hadde collie) gjennom oppveksten min, de er de mest fantastiske familie hunder med et fantastik temperament. Ingen av våre har slagget.. Men det kreves en del pels arbeide dersom man ikke vil ha hår over alt, og de trenger mye morsjon. De lever heller ikke så lenge som mange andre raser. Min favoritt hunderase over alle hvis man bare har tid og plass.... Nå er jeg nyetablert og vi kommer nok til å måtte gå for en mindre hund til vi får enebolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 29. mai 2007 #7 Del Skrevet 29. mai 2007 jeg er litt usikker på den rasen for de hundene jeg har opplevd (tre stykker) har vært aggressive og ustabile og jeg vet godt at det ikke har noe med oppdretterne og eierne å gjøre. men mye mulig jeg har hatt uflaks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 29. mai 2007 #8 Del Skrevet 29. mai 2007 jeg er litt usikker på den rasen for de hundene jeg har opplevd (tre stykker) har vært aggressive og ustabile og jeg vet godt at det ikke har noe med oppdretterne og eierne å gjøre. men mye mulig jeg har hatt uflaks... Uff, slik skal jo IKKE denne rasen være- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 29. mai 2007 #9 Del Skrevet 29. mai 2007 Uff, slik skal jo IKKE denne rasen være- ja jeg hører folk sier det men jeg må innrømme at jeg blir litt skeptisk. håper bare at jeg har hatt uflaks for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 29. mai 2007 #10 Del Skrevet 29. mai 2007 Onkelen min hadde en berner som plutselig bet han uten grunn. Vi opplevde ikke noe slikt med vår hund men på slutten ble hun som sagt sur og tverr antagelig pga HD så vi turde rett og slett ikke ha henne mer. Ellers har jeg bare hørt positive ting om den rasen. Vi har et vennepar som har en som nå er 9 år gammel, den "lever på overtid" men den er snill som et lam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parfumfreek Skrevet 29. mai 2007 #11 Del Skrevet 29. mai 2007 Jeg har hørt at Berner Sennen har lav levealder. Ser noen her sier de han en på 9 år som lever på "overtid" Noe å ta i betrakning dette også, da mindre hunder lever mye lenger. Min første dachs ble 15 år, og jeg har 2 nå som er 3 og 7 år. 7 åringen er fortsatt som en unggutt! Har også hørt at Berner er utsatt for helseproblemer, uten at jeg skal mene så mye om det akkurat. Ellers synes jeg de er noen nydelige bamser, ingen tvil om det! Men jeg ville ikke hatt en så stor og tung hund, med så mye pelsstell! En sølete Berner .... Må iallefall ha god plass og egnet bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 29. mai 2007 #12 Del Skrevet 29. mai 2007 De Bernerne jeg har møtt og kjent, har vært godlynte, tålmodige og trivelige hunder (men unntak finnes selvf. innen alle raser). Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 29. mai 2007 #13 Del Skrevet 29. mai 2007 Vi har et vennepar som har en som nå er 9 år gammel, den "lever på overtid" men den er snill som et lam. I min bok står det at "forventet levetid for Berner Sennen er 10 - 12 år". [Men kanskje denne boken opererer med litt høye tall? Ser at andre hunder (også) er oppført med høyere levealder enn hva jeg har lært (lest og hørt).] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecca Skrevet 1. juni 2007 #14 Del Skrevet 1. juni 2007 Vi har en berner sennen hann på 9. mnd. Han er helt nydelig Men krever som andre her inne sier mye pelsstell, eller kamming da. Ellers blir det hår overalt. Siklingen er jo bare til og tørke vekk.. Veldig fin familiehund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 1. juni 2007 #15 Del Skrevet 1. juni 2007 Vi hadde Berner, hun ble aggressiv og var svært uberegnelig, så vi måtte avlive henne når hun var 6 år. Masse hår, mye røyting, mye sikling, men hun var jo en stor kosebamse fram til hun fikk psykiske problemer eller hva man skal kalle det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 1. juni 2007 #16 Del Skrevet 1. juni 2007 Søsteren min har berner sennen. Ei nydelig, lydig, snill og godlynt tispe. Hun er en herlig kosebamse og lekekamerat for datteren deres. krever en del stell og mosjon ja, men det visste de jo på forhånd, så det legger ingen demper på gleden over den vakre hunden. Men fyttigrisen så schwææææær den er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 1. juni 2007 #17 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg har berner Har ikke opplevd sikling på berner før faktisk, vet ikke om noen bernere som sikler. Sikker på at du ikke forveksler berner sennen med sankt bernard? Det er det mange som gjør. Gemyttet er det ikke noe å si på, de er flotte dyr. Klart det er en og annen som ikke har det beste gemyttet, men det vil du finne igjen hos alle raser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 1. juni 2007 #18 Del Skrevet 1. juni 2007 Har ikke opplevd sikling på berner før faktisk, vet ikke om noen bernere som sikler. Sikker på at du ikke forveksler berner sennen med sankt bernard? Det er det mange som gjør. Jeg trodde heller ikke at berner sennen sikler så mye (ikke de jeg har hatt kontakt med, i vertfall). Berner sennen er noe "helt annet" en St. Bernhard ja... Men det er kanskje noen som forveksler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 1. juni 2007 #19 Del Skrevet 1. juni 2007 Her står det litt om levetiden til en Berner sennen. Den dør som regel ikke av alderdom, men av sykdom. Gjennomsnittlig levetid er 6 år 2 mnd og 1 dag, ettersom det står der i hverfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 2. juni 2007 #20 Del Skrevet 2. juni 2007 Har nok steget en god del på 7 år faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå