Gå til innhold

Tanngnissing og tannskader

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen tanngnissere her som har opplevd å få skader på tennene som følge av gnissingen? Nå tenker jeg f.eks. på dype hull, skader som fører til f.eks. rotfylling osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skjærer jeg tenner, men tannlegen min var overrasket over hvor lite skader jeg hadde. Allikevel anbefalte han meg bittskinne og det har jeg fått. Sliter en bort emaljen er det jo lettere å få hull og det vil en jo helst unngå.

Gjest Kermit
Skrevet (endret)

Jeg har ikke opplevd annet enn å få bortslitt emaljen. I følge tannlegen var det ikke noen større fare for å få hull heller. Det som er mest irriterende er vel isingen.

Jeg har også en biteskinne, men jeg gnisser like godt på den.

Saeria: Fikk du beskjed fra tannlegen om visse ting du måtte være obs på i forbindelse med gnissingen slik at du måtte komme tilbake dit?

Endret av Kermit
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg prøvde å ligge uten den skinna ei natt og det gikk jo som det måtte gå. Jeg våkna med infernalsk hodepine og tannverk. Tannverken ga seg etter en ukes tid, men en av de tennene jeg gnisser på har ligget og "murret" siden da. Hva tror dere, kan det være mulig at jeg har "jobba" så hardt at tanna kan ha tatt skade på bare en natt? Noen som har opplevd noe lignende?

(Jepp, jeg skal ringe tannlegen om det ikke har gitt seg etter Pinsehelga)

Gjest Kermit
Skrevet

Nei det har jeg heldigvis ikke opplevd. Jeg tror jeg ville ha ringt tannlegen ja. Om ikke annet så kan du jo høre hva de mener om saken. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...