Gå til innhold

Hvorfor ble du/er du vegetarianer?


-Fisken-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg satt ved kjøkkenbordet etter å ha kjøpt meg en kylling jeg skulle ha til middag. jeg varmet den, la den på talerkenen og satte gaffelen i den for å skjære den opp.

Så plutselig slo tanken ned i hodet på meg; æsj! hva er det jeg driver med! kikka på den hodeløse kyllingen, så for meg den løpe rundt på gresset ute knall gul og lykkelig og det var det for meg. Min siste kjøttbit på to år.

(jeg er utrolig flau over det, men har begynt å spise kjøtt igjen. Jeg fikk så mange mangelsykdommer og var veldig mye syk, så nå prøver jeg bare å blokkere ut når jeg spiser kjøtt. Men når sant skal sies klarer jeg ikke spise ting når de ser ut som de ser ut. (som kylling og kalkun) Har litt problemer med fisk også.

Jeg gjør meg selv bare litt naiv akkurat når jeg spiser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har vel vært vegetar i 7-8 år nå, og vegan i 5-6 om jeg ikke husker feil. Før det var jeg pesceterianer i ca 10 år.

Det hele startet pga dyrevern (begynte så smått når jeg var 8 år og da er det store bildet litt diffust ;)), og har forblitt det lenge til jeg endte opp som vegan pga helse, resurrshensyn, og selvsagt fortsatt dyrevern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vegetarianer, men jeg spiser ikke industrikjøtt. Jeg sluttet med det for 2,5 år siden av hensyn til dyrene. Jeg hadde rett og slett ikke lenger samvittighet til å spise kjøtt som hadde levd under slike uverdige forhold.

Nå er det også kommet helse- og - ikke minst - miljømessige hensyn inn i bildet. Forbruket her i vesten må ned, og da er kjøttforbruket en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...