Gå til innhold

Skrivefeil i innlegg på KG

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Spørsmålet ligger i overskriften: Irriterer du deg over skrivefeil i trådene på KG?

Er det enkelte skrivefeil du synes er mer "grove" enn andre?

Andre tanker rundt skrivefeil?

Endret av Grønt blad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg irriterer meg ikke over skrivefeil, jeg irriterer meg derimot over de som skriver på dialekt, og de som bruker mange utropstegn eller spørsmålstegn etter hverandre etc...

Skrevet (endret)
Nei, jeg irriterer meg ikke over skrivefeil, jeg irriterer meg derimot over de som skriver på dialekt, og de som bruker mange utropstegn eller spørsmålstegn etter hverandre etc...

Argh, ja, enig der! En liten skrivefeil eller to bryr meg ikke, men er det mange av dem blir det tungvint å lese, så da hopper jeg heller over det innlegget (men irriterer meg ikke siden personen kan ha lese- og skrivevansker om det er veldig mange feil).

Men dialekt og unødvendig bruk av utrops- og spørsmålstegn er vanvittig irriterende, da gidder jeg ikke lese. Jeg synes virkelig folk får holde seg til skriftspråket, og siden vi har to å velge mellom, så bør det være nok.

Endret av Liskat
Skrevet

Ja, det hender at jeg irriterer meg over andres skrivefeil. Kan egentlig ikke skjønne hvorfor jeg skal "bry" meg med det men...

Jeg forstår jo (i de fleste tilfeller) alikevel hva som står skrevet.

Og som hun før meg her sier: mye mer irriterende med ørti utrops og spørsmålstegn !!!!!!! Syns du ikke ??!!? ;) hehe

Dialekt plage meg ikke. Dialekt er bare herlig :)

Skrevet
Argh, ja, enig der! En liten skrivefeil eller to bryr meg ikke, men er det mange av dem blir det tungvint å lese, så da hopper jeg heller over det innlegget (men irriterer meg ikke siden personen kan ha lese- og skrivevansker om det er veldig mange feil).

Bare lurer: Blir skrivefeil mindre irriterende hvis man vet om at den som skriver har påvist dysleksi?

Jeg irriterer meg litt over de mest påfallende orddelingsfeilene.

Skrevet

Særskriving er irriterende.

Ellers irriterer jeg meg mest over mine egne skrivefeil.

Gjest Camelia
Skrevet
Bare lurer: Blir skrivefeil mindre irriterende hvis man vet om at den som skriver har påvist dysleksi?

Ja. :sjenert:

Og enig, orddelingsfeil er verstinger. Og alle de mer "klassiske" skrivefeilene. Synes det er irriterende at så mange tilsynelatende ikke bryr seg om å skrive riktig. (Jeg snakker ikke om slurvefeil her, det irriterer meg ikke).

Men mest irriterer jeg meg over at jeg greier å irritere meg, så jeg innrømmer det helst ikke. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det eneste som er irriterende her er at de har ansatte folk som ikke kan helt enkel rettskriving. "Journalister" bør kunne skrive, synes jeg.

Skrevet

Slurveskrivefeil fra meg selv irriterer fryktelig (og nå vet jeg ikke lenger hvordan jeg retter dem), andres småfeil bryr jeg meg ikke om.

Innlegg skrevet på fryktelig dårlig norsk, har jeg en tendens til å hoppe over.

Skrevet

Jeg irriterer meg over alle som skriver ett i stedet for et! "Nå man er i ett forhold", f eks. Man er altså ikke i to forhold eller flere, men bare i ett, er det det man vil formidle? Det ser ut til at dette brer om seg, ihverfall her på KG. Ett er et tallord, et er en artikkel!

Skrevet

Ikke over skrivefeil, mere over "sms-språk"... Og dialekt kan være vanskelig å lese...

Dersom alle begynte å skrive på sin dialekt, da tror jeg vi hadde fått problemer...

Lurer på hvor mange sånne tråder det har vært inne her jeg... :sjenert:

Skrevet

Ja, eg irriterar meg over skrivefeil! Blir heilt frustrert av å lesa innlegg som er fulle av feil.

Gjest Tweek
Skrevet

Meg også. Samme hvis noen skriver et helt innlegg i store bokstaver.

Ja, for da kan de jo ikke noe for det. De som ikke har det men som har mange skrivefeil er jo bare slappe.

Gjest Gjest
Skrevet

Eller dumme, eller de kan ikke bedre. Kanskje det er derfor de har tid til å være her så mye.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Selvsagt bryr jeg meg ikke hvis det kommer en enkelt slurvefeil eller to, men når det er konsekvent feil i å/og eller gjentatte orddelingsfeil så irriterer det.

Er heller ikke glad i SMS-språk og dialekt. Dialekt er fint når det snakkes, men kan fint holde seg vekk fra skriftspråket.

Gjest Tweek
Skrevet
Eller dumme, eller de kan ikke bedre. Kanskje det er derfor de har tid til å være her så mye.

Dust

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke over en eller to skrivefeiler i et innlegg - det kan jeg jo selv ofte ha - men mange skrivefeiler irriterer meg, ja.

Av en eller annen grunn irriterer jeg meg spesielt over de som bruker "dem" i stedet for "de". "Jeg bli irritert over naboene mine. Dem bråker så fælt". For meg høres det ut som om vedkommende kommer fra østkanten i Oslo, drikker tre ganger i uka og aldri har gått mer en ungdomsskolen. (Fordommer, jeg? Neida! :ler:)

Skrevet

Dersom det er et par skrivefeil i et innlegg bryr jeg meg ikke, heller ikke om jeg vet om vedkommende har dysleksi.

Jeg irriterer meg over åpenbare og/å feil og da/når feil.

Men det som irriterer meg mest er de som ikke gidder å bruke tegnsetting og/eller store boksaver etter punktum. De innleggene hopper jeg over.

(Er det fler enn meg som ble veldig opptatt av rettskrivingen i dette innlegget?)

Skrevet (endret)

Tusler meg stille ut igjen i fare for å irritere noen.

Edit; haha en skrivefeil faktisk...

Endret av Gyngestol
Gjest Emera
Skrevet (endret)

Irriterer meg? Nja, jeg legger jo merke til det, sånn der og da. Men det plager meg ikke voldsomt. Irriterer meg litt, kanskje...

Det er og/å-feil, vÆrste og viss (hvis) jeg oftest ser.

Edit.: Haha, måtte endre en liten feil. Liten bokstav etter punktum... Mine skrivefeil kommer av at jeg har det for travelt!

Endret av Emera

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...