Gå til innhold

::Gamle bokser og logoer::


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg er veldig glad i gamle blikkbokser og glass med gamle logoer for kjente merkevarer feks. Freia og Coca-Cola.

Jeg finner dem i bruktbutikker og på loppemarkeder, vasker dem og bruker de til oppbevaring at ulike typer mat på kjøkkenet. En av mine yndlingsbokser en en gammel kakeboks med bilde av Freias "Bakegutt" fra tiden rundt 1900-1910.

Er det flere som liker slike gamle nostalgiske bokser og glass?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har den hel drøss.

Venter på at vi skal få opp hyller på kjøkkenet, slik at jeg kan få stilt dem ut, slik de fortjener. Nå står de pakket i en eske eller i et skap.

Jeg har 4 gamle kjeksbokser, en slags boks med såpe-reklame, en liten samling med gamle skilter (sånne av metall med reklame for tobakk, kaffe og sjokolade) og enda en samling med nye skilter som har "gammel" reklame. Husker ikke alle i farta jeg, men jeg har vært på raid i bestemors kjellerbod (da hun døde for flere år siden). Utrolig hva hun hadde samlet på.. det var så vidt jeg fikk reddet dem fra dynga.

Jeg har også snappet med meg noen eksemplarer fra et bruktmarked, men det er ikke ofte man finner sånt på loppemarkeder lenger. Det er nok mange samlere der ute.

Mine bokser blir som regel brukt til oppbevaring av ting som sjelden brukes. Har alltid hatt "reservedeler" til diverse møbler, kjøkken o.l. i den ene kjeksboksen og en annen har vært sparebøsse (den mangler lokk).

Morsomt med slike gamle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sånne ting utrolig godt, men jeg har litt problemer med å finne dem. Har en tante som har drøssevis av slike reklameplakater og gamle originalbokser og liknende. De er kjempefine.

gigi : disse apotek / medisin glassene og flaskene, hvor har du fått tak i dem ? Vet du om noen bruktbutikker eller markeder som kunne hatt det ?

Er spesielt interessert i disse 6 - 7 kantede rød eller blåfargede flaskene med kork. *sukk*, men alt er av interesse. Har aldri funnet slikt på bruktmarkeder i Oslo og omegn, men har ikke sjekket ut bruktbutikkene ennå da.

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Bruktbutikken på Handelsstedet Verket i Bærum (Bærums Verk) får inn slike bokser med jevne mellomrom- har kjøpt flere av mine der.

Når man først er er det anbefaler jeg en tur innom Verket Interiør også! Flott sted, flott service, kvalitet fra A-Å.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svak for de store gamle Norges-glassene som står Norge på (kankskje derfor de heter norges-glass.... :lol: ) Det er så fint grønnskjær i dem.

Bruker dem til å ha ris og pasta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg elsker også slike ting, og sier meg enig med Milla i at Bærums Verk er stedet. Bor like i nærheten, så der er jeg ofte. For dere som bor i Oslo/Bærum/Asker kan jeg anbefale å dra på bruktmesse på Kadettangen. Den er åpen hver søndag fra ti til fire. Det er i en stor hall, og det er mange forskjellige selgere der. Har gjort mangt et kupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...