Knøttet Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 Jeg vet ikke hvor lenge det har pågått, men for tida er jeg veldig tett i nesen, dvs som oftest ene neseboret om gangen. Mest når jeg sitter i ro eller ligger, og om jeg legger meg på andre siden med hodet så løsner det liksom. Av og til blir jeg også veldig slapp, kanskje fordi oksygenopptaket minskes ? Jeg er så vidt jeg vet ikke allergisk mot noe annet enn timotei, og dette har ikke kommet hit enda. Så hva kan dette komme av ?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Med mindre det har pågått veldig lenge, i flere måneder, så kan det vel være en helt vanlig forkjølelse.
Gjest Catwoman Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 Allergi kan komme. Så selv om du ikke har vært allergisk før, kan du ha blitt det nå. Hvis ikke er det vel en forkjølelse, noen forkjølelser kan jo sitte lenge i.
Grønt blad Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet ikke hvor lenge det har pågått, men for tida er jeg veldig tett i nesen, dvs som oftest ene neseboret om gangen. Mest når jeg sitter i ro eller ligger, og om jeg legger meg på andre siden med hodet så løsner det liksom. Av og til blir jeg også veldig slapp, kanskje fordi oksygenopptaket minskes ? Jeg er så vidt jeg vet ikke allergisk mot noe annet enn timotei, og dette har ikke kommet hit enda. Så hva kan dette komme av ? Jeg tror også det er allergi. Det kan jo hende du reagerer på noe annet enn Timotei, også. Bruker du noen legemidler mot allergien nå? Hvis det er en stund siden du har vasket kan det hende at du reagerer på husstøvmidd. Gå til legen og ta en allergitest! Det kan også være andre ting. Men dine symptomer ligner mistekelig på mine allergisymptomer (som jeg får selv om jeg bruker medisiner).
Rainbow Brite Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 For det første er det vanlig å være tettere i det ene neseboret enn det andre. Det går visst i sykluser, og endres hver halvannen time. Jeg bruker nesehorn (du får kjøpt på apoteket) og skyller nesen hver dag, det er helt utrolig hvor tett man er på daglig basis uten å være klar over det. Prøv! Det kan være litt vanskelig i begynnelsen, men det oksygen-rushet man får etterpå er nesten vanedannende Du kan jo gå til legen med slappheten din. Kan jo kanskje være andre eller flere grunner til at du er så sliten? Lykke til og god bedring i allefall! Fortell oss hva du finner ut!
Knøttet Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2007 Takk for svar! Jeg tok allergitest i vinter en gang, er det sannsynlig at jeg har fått flere allergier siden den gang ? Har vært hos legen min mye og testet ut litt av hvert. Slappheten kan komme av at jeg har lavt blodtrykk, noe jeg får av og til, og som er så ille at jeg må sette meg ned for jeg føler meg helt energiløs. Men lurer på om jeg blir slapp pga tett nese også, får vel ikke nok oksygen eller noe da kanskje ... Nesehorn hørtes veldig smart ut, tror jeg skal prøve det! Bruker ikke noen legemidler mot allergi, nei... har ikke følt jeg har hatt bruk for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå