Gå til innhold

Vinskap


sneipen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tja, min samboer nekter å kjøpe slike vinskap fordi de ikke kan regulere luftfuktighet etc, så han bruker bare et litt gammel kjøleskap istedet som holder en grei tempratur på rundt 10 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vinskap, men ønsker meg det... Men jeg ville valgt et med to temperatursoner i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser der er utrolig mange vinskap til salgs nå som egentlig bare er kjøleskap med svak vibrasjon.

Og dette holder for de fleste som skal ha et vinskap. Realistisk sett så har mange bare vinen sin der et par år og da tåler den fint den svake vibrasjonen og at luftfuktigheten ikke er ideel.

MEN, vil du samle vin, og lagre disse så bør du satse på dyrere skap.

Luftfuktighet og vibrasjon blir da viktig, men disse skapene kommer fort over 20 000,-

Og vil du samle og lagre over ang tid så er det lurt å kjøpe et skap som rommer fra 100 flasker og oppover. Jeg har skap til 150 flasker og 100 av disse er til lagring og resten av plassen er til konsumferdig vin. Før hadde jeg skap til 9o flasker og det angret jeg på etter to uker for allerede da var det vanskelig å organisere samlingen sin.

Temperatursoner er kjekt, men igjen er faktisk det viktigste at forholdende er stabile. Så om det er 13 eller 15grader er ikke så viktig så lenge vinen ligger stabilt.

Men tenk litt på hva du har tenkt å kjøpe deg av vin. Er det lagringsvin du drømmer om å samle på som ofte er litt dyrerere viner.

Eller vil du bare ha de der for en kortere periode? Jeg personlig hadde ikke kjøpt dyrt fancy skap hvis jeg ikke ville samle på vin med lagringspotentiale, da hadde jeg hellere kjøpt et rimeligere skap og brukt resten på det som gjelder: selve vinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - det skal være en gave egentlig. Og jeg vet ikke helt hvilke ambisjoner han har, men er nok ingen ekte vinsamler. Jeg lurer på om jeg bare skal lage et fint gavekort - og si at det er tilskudd til vinskap og tipse han om de jeg har sett på. Så kan han velge selv om han vil kjøpe noe som er dyrere og bedre... :) Er så vanskelig med gaver til folk som har absolutt alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Grønstad

Innlegget er slettet.

Det er i henhold til våre regler ikke lov til å drive reklame for eget foretak.

Om du vil linke eller fortelle mer om produktet ditt skal du ha en firmabruker. Det kan man få ifb med annen type annonsering hos oss (bannerannonser)

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...