Gå til innhold

Daim iskake


kmbras

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jamila

Tenker du på om den kan lagres i fryseren i flere måneder?

Her i huset varer den aldri lengre enn en snau uke i fryseren før den er borte ;) Men om den står tildekket ville jeg antatt ca en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ja det er en nydelig kake!

man kan lage mandelbunn, min mor bruker marengsbunn, og det er også nydelig. så lager man iskrem, putter oppi hakket daim, evt kuler, og setter det i fryseren. nam, nam! sikkert oppskrift her inne hvis du søker. jeg er desverre for lat til å finne min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenkte på hvor lenge den kunne lagres i fryseren fra den ble lagd til den skulle spises:-) Hadde nok vanligvis ikke tatt mange dagene, men skal ha den i en barndåp. Og siden vi har nok å stelle med dagene før, tenkte jeg å lage den en liten stund i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest silkesvarten
ja det er en nydelig kake!

man kan lage mandelbunn, min mor bruker marengsbunn, og det er også nydelig. så lager man iskrem, putter oppi hakket daim, evt kuler, og setter det i fryseren. nam, nam! sikkert oppskrift her inne hvis du søker. jeg er desverre for lat til å finne min...

åååååå kan du ikke ta deg litt tid til å lete den fre da?

please......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er god..

Daim iskake

3 eggehviter

150 gram sukker

150 gr malte mandler

Eggehviter og sukker piskes stivt, rør i mandlene. Stekes i rund form på 170 grader i 30 minutter.

3 eggeplommer

100 gram sukker

3 dl kremfløte

2 doble daim

Egg og sukker til eggedosis, fløte til krem - blandes forsiktig sammen. Hakk daimen og ha i. Gjøres enklest på en fjøl med skarp kniv.

Putt i frysen og tas opp ved passende anledning!

Endret av Titti73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...