Gjest bubby Skrevet 24. mai 2007 #1 Skrevet 24. mai 2007 gjør man det? Jeg jobber i et fuktig kjøkken...står i oppvasken... og svetter mye! fordi det er så fuktig..men når jeg drikker mere vann på jobben enn vanlig, så svetter jeg mere....:S
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #2 Skrevet 24. mai 2007 Tja, mulig du svetter mindre når du er dehydrert. Så om du er det til vanlig så vil du jo svette mer når kroppen får nok vann.
Gjest Frk Åberg Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Kan det være det at du drikker mer når det er varmere/når du svetter mer? Altså at svettingen og drikkingen er et resultat av klimaet, og ikke at drikkingen fører til mer svetting. Jeg har aldri hørt om at mer drikke skal føre til mer svetting. Jeg drikker mye vann, men svetter ikke spesielt mye av den grunn.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Hvis det er veldig varmt vil du naturlig nok svette mer. Men hvis du er dehydrert vil du jo ikke ha noe væske i kroppen å svette ut. Så det at du svetter når det er varmt er et godt tegn. Jeg ville vært mer bekymret dersom det var veldig varmt og du ikke svettet en dråpe.
Gjest Elfrida Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Svetting er jo kroppens måte å regulere temperaturen på. Det er når det er skikkelig varmt og du slutter å svette du bør være bekymret, for da kan det være fare for heteslag siden kroppen ikke får kjølt seg ned. Det skal litt til å få heteslag selvfølgelig, og det følger også med annet ubehag som hodepine, kvalme og svimmelhet. Så lenge du ikke må fly på do i ett sett så drikker du nok ikke for mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå