Gå til innhold

Helene og gutta


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ok. Jeg vet ikke om det er noen flere enn meg som kan ha så skrekkelig lite å gjøre på ettermiddagen at de ender opp med å se på franske B-serier på TV2 Zebra, men om noen tilfeldigvis har svitsjet innom så er det bare en ting jeg lurer på.

Noe så sykt har jeg ikke sett på ganske lenge faktisk.

Det er da altså snakk om en vennegjeng i stygge klær, som bor på et internat eller noe. Alle er liksom sammen med en av det motsatte kjønn i samme gjengen, og alle guttene driver visst og er utro mot kjæreste sine. Det er hverdagskost for dem, liksom. Er sånn: "Åh, hvem har José vært utro med nå, da?" Og virker som om de har et ganske spesielt syn på på sex også, at jentene bare legger seg på rygg, nesten!

Og det var en scene hvor man faktisk fikk se at han ene banka opp kameraten sin! Veldig dårlig spilt vel å merke, men likevel.. Og jentene som tvinger venninna opp for å trene tidlig om morgenen, - "For hvis ikke vil ikke kjæresten din ha deg mer, da blir du feit og stygg!"

Og alt dette er helt, helt alvorlig ment.

Er mye mer også, som jeg ikke kommer på i farta.

Mener ikke å virke som en sur, gammeldags kjerring, jeg synes egentlig dette her er utrolig morsomt, men ganske sykt, og rimelig umoralsk.

Veit ikke helt hva jeg prøver å oppnå med å skrive dette, lurer vel kanskje på om noen har reagert på det samme..?

Haha, må le litt jeg, syke franskmenn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker Helene og gutta fra ungdomsskolen. Vi syntes det var usigelig teit, men tror amoraliteten gikk oss hus forbi... :klaske: Teite, små barn som vi var! :ler2:

Edit: Leif var på besøk.

Endret av Hobgoblin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Helene og gutta! Det gikk da jeg var ung. ;) Syntes også det var ganske tåpelig, nettopp pga de helt snåle holdningene deres. "Åja, la oss bare røyke og drikke kaffe, så holder vi oss tynne og lekre for kjærestene våre!!!"

Ufrivillig komisk, sett med norske øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på denne serien da jeg lærte fransk på videregående. Det jeg husker best var de teite settene, de befant seg liksom på ett av fire forskjellige steder, og de var aldri utendørs. Som regel så var de på kafé, og da satt ALLE tett sammen på samme side av bordet sånn at ingen skulle sperre for kameraet :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena

Jeg har svitcha innom, men svitcher passe fort bort igjen når jeg oppdager det er fransk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har svitcha innom, men svitcher passe fort bort igjen når jeg oppdager det er fransk. ;)

Ok...? Enig i at Helene og gutta er ganske teit, men la være å se på noe bare fordi det er fransk..? Hvorfor? Er alt som ikke er amerikansk dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv jeg som mann husker denne serien da jeg hadde en kjæreste den gangen som alltid MÅTTE se denne serien. Merkelig en del av de holdninger som ble gitt i denne serien og får da damer til å virke rimelig tette mellom ørene..... eller meg som tar feil her? Nå skal det sies at jeg har høye tanker om damer, bare slik at det ikke blir en greie om det nå :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. jeg husker Helene og gutta fra 90 tallet. Det var bare helt utrolig dårlig. Husker at det var utrolig forutsigbart, enkelt, lite troverdig, og veldig fremmed kultur. Det var litt Barbie-aktig over det... både jentene og gutta virket helt "tette". Visste ikke at de sendte dem nå. jeg skal ikke se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mippso
Ok...? Enig i at Helene og gutta er ganske teit, men la være å se på noe bare fordi det er fransk..? Hvorfor? Er alt som ikke er amerikansk dårlig?

Hehe, gjest som har lyst til å kverulere litt en fredags kveld? Det må da være lov til å skru over fordi noe er på et språk man ikke forstår (og attpåtil er nittitallssåpe) uten at det betyr at man synes alt ikke-amerikansk er dårlig... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Advena
Ok...? Enig i at Helene og gutta er ganske teit, men la være å se på noe bare fordi det er fransk..? Hvorfor? Er alt som ikke er amerikansk dårlig?

Tja, fransk ekke helt det språket jeg synes er penest her i verden, synes faktisk det er litt slitsomt..

Og dessuten, serien er jo tragisk dårlig da. :ler: Og om det får deg til å føle deg bedre, så ser jeg ikke på dårlige amerikanske komiserier heller. ;)

Endret av Advena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hehe, gjest som har lyst til å kverulere litt en fredags kveld? Det må da være lov til å skru over fordi noe er på et språk man ikke forstår (og attpåtil er nittitallssåpe) uten at det betyr at man synes alt ikke-amerikansk er dårlig... :legrine:

Høh, jeg mente det faktisk seriøst. Mitt poeng var bare det at jeg syns det ville være dumt om man kun skulle la være å se på et program bare fordi det var fransk. Det var slik jeg oppfattet posten. Tror kanskje du heller er gjesten som hadde lyst til å kverulere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gjest som har lyst til å kverulere litt en fredags kveld? Det må da være lov til å skru over fordi noe er på et språk man ikke forstår (og attpåtil er nittitallssåpe) uten at det betyr at man synes alt ikke-amerikansk er dårlig... :legrine:

Trodde de fleste leste teksten om de ikke forsto språket.

Helene og Gutta var urkomisk. Så på på 90-tallet, for for oss med bare 2 kanaler var det det eneste på tv etter skoletid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på Helene og gutta hver gang jeg er hjemme til det begynner, jeg. Jeg synes programmet er rasende festlig.

Jeg så også på det på 90-tallet, men det er jo mye bedre nå da. Fnis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også offer for denne serien i mine fjortissår på 90-tallet :ler:

Husker hun som spilte Helene ga ut CD, og noen av jentene på skolen syntes hun var såååååååå kul og at musikken var sååå god.

.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke dette verre enn de mange av de dårlige amerikanse seriene da, og hvis dere syntes alt fransk er dårlig? Hva med de dårlige kopiene amerikanerne lager av franske filmer..kan bare nevne "3 menn og en Baby" eller Taxi. Opprinnelig franske filmer, som amerikanerne måtte lage sine egne versjoner av..mye dårligere enn originalene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Nå er vel ikke dette verre enn de mange av de dårlige amerikanse seriene da, og hvis dere syntes alt fransk er dårlig? Hva med de dårlige kopiene amerikanerne lager av franske filmer..kan bare nevne "3 menn og en Baby" eller Taxi. Opprinnelig franske filmer, som amerikanerne måtte lage sine egne versjoner av..mye dårligere enn originalene

Helt enig at det er superirriterende at amerikanerene bare må lage sine egne versjoner... De originale versjonene er mye bedre! Forresten kom det en (fransk) oppfølger til Tre menn og en baby, den heter 18 ans après, ganske amerikanskaktig komedie, men morsom likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Ah, vi så på det hver dag etter skolen da vi gikk på ngdomsskolen! :ler: Var stor fan, særlig av Laly! :)

Jeg ble også offer for denne serien i mine fjortissår på 90-tallet :ler:

Husker hun som spilte Helene ga ut CD, og noen av jentene på skolen syntes hun var såååååååå kul og at musikken var sååå god.

.....

Med den dype sangen "Helene, je m'apelle Helene. Je suis une fille..."

"Helene, jeg heter Helene. Jeg er en jente..."

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg smugtitter innemellom på Helene og gutta når jeg kommer hjem fra jobb. Synes det er urkomisk å se på de fjollete intrigene, de latterlige klærne og den ikke-tilstede-værende moralen (bekrefter myten om at alle franskmenn er utro)! Bringer tilbake morsomme minner fra tidlig 90-tall også.

Jeg eeeelsker fransk (og Frankrike generelt), og synes programmet er en ypperlig anledning til å friske opp gamle språkkunnskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...