Gå til innhold

Dessertforslag


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å ha en lakserett til forrett og reinsdyrstek til hovedrett i bryllupet vårt. Men vi vet ikke hva vi skal servere til dessert...

Den må kunne lages noen dager (helst) eller dagen i forvegen.

Bryllupet står 8. september. Er det fortsatt jordbær å få kjøpt i trøndelag da?

Noen som har noen forslag til dessert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dessertkake med bærpuré? Sorbet eller is?

Pavlova (om siste marengsen kan lages samme dagen)?

Eller hvorfor ikke ost med chutney eller lignende? Man får jo ofte masse kaker senere på kvelden i bryllup allikevel, så søtbehovet stagges nok av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbærsesongen er nok på hell da, men hva med multer? Synes det kan passe godt med resten av menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multer synes jeg også passer bra med resten.

Hvis du er veldig glas i sjokolade anbefaler jeg hjemmelaget sjokolademousse (f.eks. 1 egg + 30 g sjokolade pr pers. Smelt sjokoladen og pisk sammen med egget og sett kaldt). Kjempegodt!

Men det passer kanskje ikke helt inn med resten av menyen og settingen...

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Dypp jordbær i smeltet sjokolade, som dere så setter i et kjøleskap/kjølerom. La sjokoladen stivne rundt jordbærene, og server det på et fint fat. Utrolig godt, og det ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Dronning Mauds pudding! Den absolutt beste desserten jeg vet om :) Kan fint lagen dagen i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god ostekake (feks den fra Gastronomisk institutt) med bærsaus? Da kan du bruke frosne bær, og kaken(e) kan lages 2-3 dager i forveien.

Eller karamellpudding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange spennende forslag!

Molter passer nok bra til resten av menyen, så det var jo en kjempegod ide. Vi er glade i litt friske desserter og bær er jo friskt. Kan man servere molter med noe annet enn krem eller andre veldig fete/søte tilbehør? Det kan jo bli nok søtt med kakene som nevnt over?

Men mye annet spennende også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljeis med varme molter og krumkaker. :sikler:

De varme multene er enkle å varme opp og helle over i serveringsskåler, vaniljeisen kan f.eks. være iskaker som sendes rundt.

EDIT: For meg er desserten og kakene det viktigste i bryllupsmiddagen. Har vært i ett bryllup uten dessert (koldtbord), og jeg syntes det ble lenge uten noe skikkelig søtt før kakene, altså (begrenser søtspisinga i hverdagen, men bryllup er fest, og så mye søtt jeg bare vil!!! :) )

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Wadjet; varme multer og vaniljeis er nam-nam :sikle:

her er det også en oppskrift som ser nam ut.

Miami: Den så jo bare fantastisk ut! :sikle: Men kanskje litt upraktisk å få i stand til et helt bryllupsselskap..? Men på kakebordet burde den definitivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...