Gå til innhold

Kjøtt til irsk gryte


Gjest Lano

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en Irish Stew til en irsk fest jeg skal ha, men må innrømme at jeg ikke er så erfaren på å lage sånne gryter. Noen av dere som vet hva slags type kjøtt jeg skal kjøpe?

Her er det som står i oppskriften:

Beef & Guinness Stew Recipe

Ingredients

2 pounds lean stewing beef

3 tablespoons oil

2 tablespoons flour

Salt and freshly ground pepper and a pinch of cayenne

2 large onions, coarsely chopped

1 large clove garlic, crushed (optional)

2 tablespoons tomato puree, dissolved in 4 tablespoons water

1-1/4 cups Guinness stout beer

2 cups carrots, cut into chunks

Sprig of thyme

Jeg skal nok klare å lage den, men er mest usikker på hva slags kjøtt som er vanlig å bruke i sånne gryter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundbiff, bankekjøtt eller liknende rimelige kjøttstykker burde passe fint i en slik gryte, forutsatt at den skal koke relativt lenge. Oksesmåstek er også en mulighet.

For øvrig er dette ikke en oppskrift på Irish Stew, det lages med fårekjøtt og uten ingredienser som tomatpuré og øl (ikke for å flisespikke altså, bare en liten saksopplysning ;)), men det høres veldig godt ut likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er dette ikke en oppskrift på Irish Stew, det lages med fårekjøtt og uten ingredienser som tomatpuré og øl (ikke for å flisespikke altså, bare en liten saksopplysning ;)), men det høres veldig godt ut likevel. :)

Jeg har engang laget Irish Stew sammen med en irsk venninne, og da helte vi faktisk Guiness i gryten. Hvor dreven og tradisjonsbevisst hun var i matlagingen, er jeg imidlertid litt usikker på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har engang laget Irish Stew sammen med en irsk venninne, og da helte vi faktisk Guiness i gryten. Hvor dreven og tradisjonsbevisst hun var i matlagingen, er jeg imidlertid litt usikker på. :ler:
Spørs dét, ja! Men små variasjoner over klassikerne er jo lov. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...