Gå til innhold

Å gifte seg 08.08.08

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville ikke valgt en fredag dersom vi skulle ha stort selskap med mange gjester. For den nærmeste familie vil det være en selvfølge å ta fri på en slik dag, men mer perifere slektninger vil muligens prioritere annerledes. Jeg tror man kan forvente flere nei nettopp fordi det er en fredag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi viet oss klokken 1600 på en fredag. De fleste gjestene tok halve dagen fri fra jobb (av de som ikke jobbet skift, selvfølgelig).

De som ikke hadde mulighet til det, måtte bare droppe kirken og komme rett til middagen/festen. Denne startet 1800.

Ikkenoe problem! :)

Det er også som nevnt enklere å få tak i lokale, blomster, frisør osv på en fredag. Men kan jo hende akkurat denne fredagen blir ganske populær da.

Rart ingen ville ha 06.06.06, forresten... ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ville ikke valgt en fredag dersom vi skulle ha stort selskap med mange gjester. For den nærmeste familie vil det være en selvfølge å ta fri på en slik dag, men mer perifere slektninger vil muligens prioritere annerledes. Jeg tror man kan forvente flere nei nettopp fordi det er en fredag.

Helt enig i denne.

Gjest -eline-
Skrevet
Rart ingen ville ha 06.06.06, forresten... ;)

Kan ikke skjønne det ;)

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_veronica_*
Skrevet
Jeg og samboeren min har tenkt å gifte oss 08.08.08. Men denne dagen er en fredag, så er det dumt å gifte seg på en ukedag? Det er vel mest vanlig å gifte seg på en lørdag, kanskje. Hva mener dere? :bryllup:

Er ening at det var dumt det var en fredag. jeg skulle egentlig gifte meg denne dato, men gjode det om til den 16.08.08

ville ha det en lørdag. 8 + 8 = 16....så vi får no 8 tall med oss...hehehe..lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at nærmeste familie og venner kommer uansett om det egentlig passer litt dårlig - mens andre, litt mer perifere slektninger og venner nok ikke nødvendigvis bruker av feriedager for å reise i fredagsbryllup. Hvis man veldig gjerne vil at flest mulig av de inviterte kommer, velger man ikke en fredag...mener jeg.

Jeg er invitert i bryllup (til en venn) den 8.8. faktisk, men kommer nok ikke til å gå. (Har ikke fri, og har litt vanskelig for å ta meg fri.)

Skrevet

jeg skal også gifte meg 08.08.08 :D

Tror ikke det blir noe problem for gjestene å komme etter det jeg har hørt :)

Skrevet

Trådstarter her:

Vi valgte 08.08.08 til slutt selv om det er en fredag, og det høres ut som de fleste vi skal invitere blir å komme :)

Syns egentlig det er litt stas at vi ikke gifter oss på en lørdag som de fleste velger. Og det viktigste med dagen er jo at vi to blir gift uansett hvor mange som kommer i bryllupet :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...