Gå til innhold

pass


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg og samboeren skal til Kina i sommer, og nå prøver vi å bestille noen innenlandsbilletter med Air China over internett. Problemet er at sidene deres rett og slett ikke vil godta passnummeret mitt. Passnummeret til samboeren er derimot ikke noe problem.

Passet mitt er ganske gammelt, men er gyldig til 2010. Jeg har reist med det mange ganger, så det burde ikke være noe problem. Det virker som om forskjellen på mitt og samboeren sitt pass er at mitt inneholder en bokstav i tillegg til tallene. Hvis jeg fjerner denne bokstaven er det ikke noe problem å skrive inn passnummeret, men da vil jeg jo ha oppgitt en annen informasjon enn det som faktisk står i passet, og det vet jeg ikke om de vil godta når vi dukker opp på flyplassen.

Er det noen som har noen erfaring med lignende ting, eller vet noe om forskjellige standarder på nummeret i passet?

Har selvsagt tenkt å ringe Air China hvis jeg ikke finner noen smart måte å løse dette på snart, men jeg vet ikke helt hvor lett det er å forklare over telefon, spesielt hvis de ikke er så veldig stødige i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring nærmeste politistasjon. Er de som utsteder pass, så de kan sikkert svare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du kan bare stryke bokstaven! Det er det som gjøres i de fleste selskapers bookingsystemer med pass med bokstaver i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...