Gå til innhold

Kreta


Gjest Gjest_Hanne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*

Skal på øyhopping i sommer.

Flyr til Iraklion på Kreta og hadde tenkt å få med litt av Kreta før Kykladene står for tur.

Hva anbefales det å få med seg på Kreta? Vi er to voksne som liker en blanding av sightseeing og strandliv. Ønsker å unngå masseturismen/charterstedene.

Er det lett å komme seg rundt på øya med f.eks. buss eller er det greiest å leie bil?

Har lest Victoria Hislops "The Island" om Spinalonga, "spedalskøya", noen som har vært der?

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har vært på Spinalonga. Øya inneholder ikke noe annet enn noen ruiner som er temmelig forfalt, så det er ikke så mye å se der. Men det er jo historien som er fascinerende. Dere reiser med en guide som forteller om de spedalske som levde der, og deres levevilkår. I tillegg får dere en fin båttur.

Jeg er veldig glad for at jeg tok den turen, og siden du er så engasjert i øya allerede bør du absolutt dra dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elafonissi på Kreta er bare HELT nydelig. Ja det går turistbusser dit fordi det er rett og slett ikke noe annet enn en strand der - så alene blir du ikke. Men den er såååååå verdt et besøk. Elafonissi blir kalt de greske Maldivene...

Her finner du noen bilder

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører man ikke gjennom/forbi der på vei fra Chania til Elafonissi? Husker ihvertfall at det var veldig spennende natur på den siste strekningen da vi kjørte der i fjor. Mye juv og bratte fjell etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...