Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Skal på øyhopping i sommer. Flyr til Iraklion på Kreta og hadde tenkt å få med litt av Kreta før Kykladene står for tur. Hva anbefales det å få med seg på Kreta? Vi er to voksne som liker en blanding av sightseeing og strandliv. Ønsker å unngå masseturismen/charterstedene. Er det lett å komme seg rundt på øya med f.eks. buss eller er det greiest å leie bil? Har lest Victoria Hislops "The Island" om Spinalonga, "spedalskøya", noen som har vært der? Tips mottas med takk!
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Jeg har vært på Spinalonga. Øya inneholder ikke noe annet enn noen ruiner som er temmelig forfalt, så det er ikke så mye å se der. Men det er jo historien som er fascinerende. Dere reiser med en guide som forteller om de spedalske som levde der, og deres levevilkår. I tillegg får dere en fin båttur. Jeg er veldig glad for at jeg tok den turen, og siden du er så engasjert i øya allerede bør du absolutt dra dit.
*Emma* Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 (endret) Elafonissi på Kreta er bare HELT nydelig. Ja det går turistbusser dit fordi det er rett og slett ikke noe annet enn en strand der - så alene blir du ikke. Men den er såååååå verdt et besøk. Elafonissi blir kalt de greske Maldivene... Her finner du noen bilder Endret 23. mai 2007 av *Emma*
Ginen Skrevet 24. mai 2007 #4 Skrevet 24. mai 2007 Samaria-ravinen!!!!! Ligger ved Chania, en flott tur i fjellet!
*Emma* Skrevet 24. mai 2007 #5 Skrevet 24. mai 2007 Kjører man ikke gjennom/forbi der på vei fra Chania til Elafonissi? Husker ihvertfall at det var veldig spennende natur på den siste strekningen da vi kjørte der i fjor. Mye juv og bratte fjell etc.
Chelsea Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 Henger meg på denne, skal også til Kreta i sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå