Gå til innhold

Vondt i hodet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm.... Leser til eksamen, men har fått vondt på den ene siden av hodet, det blir verre når jeg beveger meg, bøyer hodet og når jeg ligger... Noen forslag til hva som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slenger meg på her. Leser til eksamen, og har også vondt i hodet. Har drukket nok, og har sovet nok de siste nettene. Kan ikke skjønne det er stress heller, selv om jeg er stressa...

TS: Har du prøvd å ta pauser og gjøre noe helt annet?

Endret av Grønt blad
Gjest Gjest
Skrevet

Masser musklene, helst få en time til massasje, og som krisehjelep, drikk vann, få nok søvn og unngå store mengder koffein og sukker.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Ta korte pauser ofte. Se opp fra boka ofte, slik at øynene får fokusere lenger bort.

I mangel på massasjetime kan man massere seg selv litt i hodebunnen og i ansiktet. Hold fingertuppene inntil hodebunnen og beveg huden litt rundt. Ekstra godt i bakhodet akkurat langs den linja der skallen slutter syns jeg, men ikke vær for hardhendt.

Og så kan det hjelpe å gjøre litt grimaser, lag verdens største A E I O U Y Æ Ø Å med munnen, og få med flest mulig ansiktsmuskler.

Strekk nakken forsiktig. Legg hodet bakover og titt opp i taket mens du slapper av i skuldrene, og gjør det samme framover. Edit: Altså se ned i gulvet når du gjør det framover så klart...

Endret av Elfrida
Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet

Hadde akkurat det samme når jeg leste til eksamen for et par år siden. Gikk til og med til legen, men han sa at det sikkert var ingenting. På den tiden gikk jeg til kiropraktor og nevnte det for han. Han kjente på nakken min og sa at det var veldig anspent, knakk nakken min så ble jeg helt fin etterpå.

Ergo, det skyldes lesing i flere timer daglig, i en litt anspent sittestilling. Prøv å jevnlig tøye på nakken og skuldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...