Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, skjønner ikke at jeg klarte å somle bort admin passordet på min trådløse router. Kan jeg resette det på noen måte ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Agathe
Skrevet

Det skal være en reset-knapp på routeren, sjekk manualen. Men da resettes alle innstillinger, og du må konfigurere på nytt.

Skrevet
Det skal være en reset-knapp på routeren, sjekk manualen. Men da resettes alle innstillinger, og du må konfigurere på nytt.

Ofte er jo passordet på routere begge felt blanke - altså bare trykk enter, "admin" eller "administrator" - hvis du ikke har laget et selv

Gjest Agathe
Skrevet

Ja, og hvis det ikke er endret manuelt, så står det i manualen. Den går det også an å finne på nett, sannsynligvis. (Jeg gikk nemlig ut fra at passordet var endret manuelt, men det trenger ikke å stemme.)

Skrevet

Men jeg endret passordet manuelt, og det er det jeg har glemt nå. Hvis jeg trykker på reset knappen, kommer jeg da inn på routeren ? Dvs blir alt resatt da tilbake til fabrikkoppsett, inkludert brukernavn og passord ?

Gjest Matsui
Skrevet (endret)
Men jeg endret passordet manuelt, og det er det jeg har glemt nå. Hvis jeg trykker på reset knappen, kommer jeg da inn på routeren ? Dvs blir alt resatt da tilbake til fabrikkoppsett, inkludert brukernavn og passord ?

Ja. Pass bare på å holde den inne lenge nok (i hvertfall ca. 10 sekunder).

Endret av Matsui
Skrevet

Ordnet dette seg eller fremdeles ute problemer med å komme inn på din router. Skal som de andre her inne har sagt kun være å restarte den, og det skal finnes en liten knapp for dette. På min må man trykke inn med en kulepenn eller lignende for å få trykket den inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...