Mrs_M Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Uff, skjønner ikke at jeg klarte å somle bort admin passordet på min trådløse router. Kan jeg resette det på noen måte ?
Gjest Agathe Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Det skal være en reset-knapp på routeren, sjekk manualen. Men da resettes alle innstillinger, og du må konfigurere på nytt.
Kaffegjesten Skrevet 23. mai 2007 #3 Skrevet 23. mai 2007 Det skal være en reset-knapp på routeren, sjekk manualen. Men da resettes alle innstillinger, og du må konfigurere på nytt. Ofte er jo passordet på routere begge felt blanke - altså bare trykk enter, "admin" eller "administrator" - hvis du ikke har laget et selv
Gjest Agathe Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Ja, og hvis det ikke er endret manuelt, så står det i manualen. Den går det også an å finne på nett, sannsynligvis. (Jeg gikk nemlig ut fra at passordet var endret manuelt, men det trenger ikke å stemme.)
Mrs_M Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2007 Men jeg endret passordet manuelt, og det er det jeg har glemt nå. Hvis jeg trykker på reset knappen, kommer jeg da inn på routeren ? Dvs blir alt resatt da tilbake til fabrikkoppsett, inkludert brukernavn og passord ?
Gjest Matsui Skrevet 24. mai 2007 #6 Skrevet 24. mai 2007 (endret) Men jeg endret passordet manuelt, og det er det jeg har glemt nå. Hvis jeg trykker på reset knappen, kommer jeg da inn på routeren ? Dvs blir alt resatt da tilbake til fabrikkoppsett, inkludert brukernavn og passord ? Ja. Pass bare på å holde den inne lenge nok (i hvertfall ca. 10 sekunder). Endret 24. mai 2007 av Matsui
Buster Skrevet 24. mai 2007 #7 Skrevet 24. mai 2007 Ordnet dette seg eller fremdeles ute problemer med å komme inn på din router. Skal som de andre her inne har sagt kun være å restarte den, og det skal finnes en liten knapp for dette. På min må man trykke inn med en kulepenn eller lignende for å få trykket den inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå