Gjest Brudeparet Skrevet 23. mai 2007 #1 Skrevet 23. mai 2007 Vi tenker på å kombinere mat serveringen mens gjestene våre venter på at vi blir fotografert og forretten. Ser for oss at vi har et lite "koldtbord" med bla spekemat og frukt i stede for den tradisjonelle kringlen mens vi fotograferes, dermed så tenkte vi å hoppe over forretten siden alle akkurat har fått litt tyngre mat. Hva tror dere om dette? Grunnen til at vi har tenkt på det er at vi har mange gjester som kommer til å reise 3-4 timer om morgenen for å komme til bryllupet. Dermed er sikkert disse gjestene ganske sultne etter vielsen og kunne nok godt tenke seg litt mer en kringlebit. Vi sparer også ca 110 kr bare i catering pr gjest (x 85), vi kunne heller tenke oss å bruke disse pengene på å få noen til å spille fele el (skal ha et bonderomantisk bryllup) mens vi er borte slik at gjestene ikke må gå å sparke i grusen mens de venter. Eller blir det litt for "enkelt" å bytte ut forretten med et lite koldtbord før velkomst drinken?
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 23. mai 2007 #2 Skrevet 23. mai 2007 Personlig synes jeg det var en god idé. Heller ha en alternativ forrett, enn sultne gjester. Det er jo også grenser for hvor mye man orker å spise, så jeg tror nok ikke noen kommer til å gå sultne bare fordi de ikke fikk forrett til middagen i tillegg til koldtbordet. Dessuten får det jo tiden til å gå også. Er jo litt småkjedelig å vente på brudeparet. Nå kan folk møtes over maten :0)
Gjest Brudeparet Skrevet 23. mai 2007 #4 Skrevet 23. mai 2007 Det er ingen som kommer til å gå sultne, blir nattmat ut på natten.
*Emma* Skrevet 23. mai 2007 #6 Skrevet 23. mai 2007 Det syns jeg hørtes ut som en veldig god ide. Ikke bare slipper de å være sultne, men de slipper også å kjede seg. De slipper å bare stå rundt å henge å spise bittlitt kringle/frukt på 5 min, men kan bruke litt tid på å gå å småspise deilig spekemat. Good plan!
Majabeth Skrevet 23. mai 2007 #7 Skrevet 23. mai 2007 Hva har dere tenkt å servere da? Fikk en liten idé nå...
Gjest Brudeparet Skrevet 23. mai 2007 #9 Skrevet 23. mai 2007 Hva har dere tenkt å servere da? Fikk en liten idé nå... Tusen takk for alle svar. Moro å se at så mange andre også synes det var en god ide. Har bare lekt med tanken enda. Men vi tenkte på å sevrere spekemat, melon og kanskje litt eggerøre. Tenkte å legge opp på fat, så kan gjestene plukke det de liker samtidig som de mingler og blir bedre kjent. Eller har dere noen enkle forslag til hva vi kan ha på koldtbordet vårt?
onyx Skrevet 24. mai 2007 #10 Skrevet 24. mai 2007 Eller har dere noen enkle forslag til hva vi kan ha på koldtbordet vårt? Ost er godt, skjær i biter og tre på en coctailstick med litt frukt eller spekemat? Og litt røkelaks kanskje? Halve kokte egg med snadder på toppen? Fingermat generelt kan jo være praktisk, små kanapéer med forskjellig på?
Kykkelikokos Skrevet 24. mai 2007 #11 Skrevet 24. mai 2007 Høres ut som en veldig god idé, men husk å informere godt om det slik at folk er forberedt.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2007 #12 Skrevet 25. mai 2007 Høres ut som en kjempe ide, bare husk at koldtbordet må passe til hovedretten akkurat som en forrett.
Gjest brudeparet Skrevet 29. mai 2007 #13 Skrevet 29. mai 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Det blir et lite koldtbord som mens vi venter mat/forrett, etter tips fra en annen tråd jeg startet så kommer vi nok både til å ha melon, asparges og kanskje potetsalat som tilbehør til spekematen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå