Azalea Skrevet 22. mai 2007 #1 Skrevet 22. mai 2007 Hei. Jeg har nå kommet i det "stadiet" der tanken på å få barn kommer snikende inn på meg, jeg lurer derfor på hvordan man finner ut om man er fruktbar eller ikke. Hva er det legen gjør? Litt usikker.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #2 Skrevet 22. mai 2007 Bortsett fra klydiaprøve er det i praksis ikke stort legen gjør, før dere har prøvd i 1 år Men det du kan gjøre selv er å sette deg litt inn i hvordan kroppen din fungerer, og få litt oversikt om det ser ut som alt er i rute. Sett på pernille.info, ovusoft.com, og snartgravid.com?
Azalea Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2007 Bortsett fra klydiaprøve er det i praksis ikke stort legen gjør, før dere har prøvd i 1 år Men det du kan gjøre selv er å sette deg litt inn i hvordan kroppen din fungerer, og få litt oversikt om det ser ut som alt er i rute. Sett på pernille.info, ovusoft.com, og snartgravid.com? Hehe, ikke det? Nei, har ikke det. Må vel se litt rundt omkring på nettet, bli litt klokere;)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #4 Skrevet 22. mai 2007 Nei, ikke om alt er normalt. Er du i kategorien "godt voksen", eller har hatt betennelser, svangerskap utenfor livmoren eller andre ting så stiller det seg litt anderledes. Men det er helt normalt å bruke et år på å bli gravid, så om det skulle blitt satt igang tester før det er en reell grunn til å tro det er noe galt så ville det blitt svært resurrskrevende for samfunnet og ofte mer slitsomt enn nyttig for paret. Litt synd med tanke på at det er jo greit å vite mest mulig med en gang, men jevnt over så er det i mine øyne greit nok. Men se litt på de linkene, og kanskje også på http://www.fertilityfriend.com så er det utrolig hva det går an å finne ut på egenhånd Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #5 Skrevet 23. mai 2007 Det eneste sikre svaret på at man er fruktbar er graviditet. Legene kan bare med sine tester annslå om du har stor sjans eller ikke for å bli gravid (dersom du ikke har kommet i overgangsalderen, den kan bektreftes sikkert med en blodprøve). Men det er en god ide å ta en tur til legen for å sjekke at alt er tipp topp, inkuldert immunitet osv. Vet ikke hvor gammel du er men er du så gammel at risikoen for Down er stor så er det kanskje lurt om dere begge går til legen og snakker om testing (dersom det er noe dere tenker på), for noen finner det vanskelig at man ikke med sikkerhet kan si om man har et barn med Down eller ikke og det å skulle tenke på om man virkelig vil ta abort når man allerede er gavid er vanskelig.
Azalea Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2007 Hei alle sammen. Takk for svar. Nei, jeg er ikke så veldig gammel, kun 21 år. Men føler at min "tid" er like rundt hjørnet. Barn er noe jeg har ønsket i mange år, men det har kun ligget i bakhodet, nå har det kommet snikende på meg at jeg virkelig(!) har lyst på barn. Har vært i fast forhold i 4 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå