Gå til innhold

Tysk


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er mer glad i fransk jeg da, og den undersøkelsen om at det er flere som snakker tysk enn fransk, så har de vel bare regnet Europa. Fransk er mye utbredt i Afrika og store deler av midtøsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Den 23.5.2007 at 11.49, Gjest bada skrev:

Jeg tror i likhet med Wondergirl at tysk er på vei ut som fremmedspråk i norsk skole. Fransk har også en nedgang - det er spansk som er det store nye fremmedspråket blant norske skoleelever. Det er litt merkelig, da spansk er det som er vanskeligst å lære for nordmenn av de tre språkene. Og med mindre man reiser mye til Spania eller Sør-Amerika har man ikke mye nytte av å kunne spansk heller. Jeg vil hevde at tysk og fransk er mye mer nyttige språk å kunne hvis man reiser en del i Europa. Fransk er dessuten veldig utbredt i Afrika.

 

Men for all del, det er klart det er nyttig å kunne snakke spansk, men jeg tror at tysk og fransk er enda nyttigere.

Hva som er lett å lære og hva som er nyttig er rett og slett meget individuelt. Nyttigheten kommer jo mye an på hvor man reiser og om man evt har planer om å bruke språkene i jobbsammenheng, og hvilken bransje man ellers jobber innenfor. 

Man kan jo alltid bestemme seg for å bli god i et språk, go for it, og få brukt det.

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...