Gjest Gjest_Lille meg :)_* Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har nettopp fått meg linser og var på opplæringstime i dag. Etter dette fikk jeg med meg linser hjem(dagslinser). Men jeg glemte å spørre om jeg kanskje burde kjøpt sånn saltvannsløsning. Under opplæringen duppet jeg linsene i denne løsningen innimellom for at linsene ikke skulle bli så tørre. Burde jeg bruke dette ellers også, eller holder det med den væsken som ligger i beholderen sammen med linsene?
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jeg har nettopp fått meg linser og var på opplæringstime i dag. Etter dette fikk jeg med meg linser hjem(dagslinser). Men jeg glemte å spørre om jeg kanskje burde kjøpt sånn saltvannsløsning. Under opplæringen duppet jeg linsene i denne løsningen innimellom for at linsene ikke skulle bli så tørre. Burde jeg bruke dette ellers også, eller holder det med den væsken som ligger i beholderen sammen med linsene? Det er lurt å ha saltvannsoppløsning i tillegg - for når du blir tørr på øynene og lignende.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Du trenger ikke linsevæske(som var det du dyppet linsene i), men det kan være lurt å kjøpe en liten flaske kunstige tårer(aka saltvann) i tilfelle du blir tørr som sagt over her.
Varsia Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Tjah... Kan kanskje være lurt å ha. Men selv har jeg aldri hatt bruk for det i løpet av mine fem år som dagslinse-bruker, men dette er jo så veldig individuelt... Opplæringsmannen min sa at jeg bare kunne gjemme på den lille linsepakken utover dagen, men væsken som ligger der tørker jo ut i løpet av noen timer, så det hjelper ikke så lenge, dessuten samles vel kanskje bakterier raskt der.. Du finner raskt ut om du trenger saltvannsoppløsning eller ikke, er ikke verre enn å skaffe seg det om behovet melder seg=)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2007 #5 Skrevet 22. mai 2007 Du kan kjøpe en pakke med flere små saltvannsflasker på apoteket. Hvis du kjøper en stor flaske som du ikke får brukt opp skal den uansett kastes etter 3 mnd. Derfor vil små engangsbeholdere være mer hygienisk hvis behovet er lite.
Lille meg :) Skrevet 22. mai 2007 #6 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Tror jeg satser på å kjøpe disse små saltvannsflaskene de selger på apoteket. Takk for tipset, gjest Endret 22. mai 2007 av Lille meg :)
Caramia Skrevet 22. mai 2007 #7 Skrevet 22. mai 2007 Hvor kjøper dere linsene deres? Jeg er på tur tilbake til Norge (Oslo) etter studier til sommern og vil gjerne ha råd om hvor jeg kan gå for å få bra linser.
Gjest Siste gjest Skrevet 22. mai 2007 #9 Skrevet 22. mai 2007 Jeg mente forresten denne type engangsøyedråper. Det finnes også større flasker, men de skal egentlig brukes med en gang de er åpnet. Bruker selv disse små ved behov.
Lille meg :) Skrevet 22. mai 2007 #10 Skrevet 22. mai 2007 Takk igjen, gjest. Skal dra innom apoteket og kjøpe saltvannsoppløsning imorgen
Caramia Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 (endret) Linsene er jo like bra, samme hvor du kjøper dem. Bruk Interoptik for eksempel Sorry, jeg som ikke ordla meg så bra. Tenkte mer på service egentlig. Men må si jeg har merka forskjell på forskjellige kjeders linsevæske. Måtte bytte merke her nede pga det. Men det er altså ingen no-go da.... (edit: veske --> væske ) Endret 24. mai 2007 av Caramia
Varsia Skrevet 22. mai 2007 #12 Skrevet 22. mai 2007 Hvor kjøper dere linsene deres? Jeg er på tur tilbake til Norge (Oslo) etter studier til sommern og vil gjerne ha råd om hvor jeg kan gå for å få bra linser. Jeg bestiller mine fra www.lenses4net.no ; de er raske med å levere, og det er omtrent så billig som du kan få det, hvertfall for mine linser (focus dailies), de finnes ikke billigere noe sted (og jeg har sjekket i utlandet også)... Men klart, personlig service blir jo litt begrenset via en nettbutikk..
Gjest Kitten Skrevet 23. mai 2007 #13 Skrevet 23. mai 2007 Du kan kjøpe en pakke med flere små saltvannsflasker på apoteket. Hvis du kjøper en stor flaske som du ikke får brukt opp skal den uansett kastes etter 3 mnd. Derfor vil små engangsbeholdere være mer hygienisk hvis behovet er lite. Min linseveske varer i 6 mnd
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2007 #14 Skrevet 23. mai 2007 Min linseveske varer i 6 mnd Kan ikke si noe om hvorvidt din linsevæske er holdbar i seks måneder, men på de saltvannsflaksene jeg har kjøpt, står det at de skal brukes innen tre mnd etter åpning, om det står på linsevæska og vet jeg ikke. NB! Det heter linsevæske hvis dere ikke snakker om bag e.l. til å putte linsene i.
Caramia Skrevet 24. mai 2007 #15 Skrevet 24. mai 2007 Jeg bestiller mine fra www.lenses4net.no ; de er raske med å levere, og det er omtrent så billig som du kan få det, hvertfall for mine linser (focus dailies), de finnes ikke billigere noe sted (og jeg har sjekket i utlandet også)... Men klart, personlig service blir jo litt begrenset via en nettbutikk.. Ok, takk for tips. Tror jeg blir å sjekke ut optikere først, siden jeg synes øyekontroller er viktige.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #16 Skrevet 24. mai 2007 Jeg har brukt endagslinser i 2 dager i 17 år m. Da legg jeg de i saltvann om natta. Har aldri hatt problemer med det. Kjøper linser hos shopping4net.no og gåt til kontroll 1 gng i året.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #17 Skrevet 24. mai 2007 Er det noen av dere som har testa ut linser med bittelitt farge slik at de er lettere å håndtere? Er det noe farligere å bruke disse linsene kontra helt vanlige, blanke linser?
Gjest Deception Skrevet 24. mai 2007 #18 Skrevet 24. mai 2007 Er det noen av dere som har testa ut linser med bittelitt farge slik at de er lettere å håndtere? Er det noe farligere å bruke disse linsene kontra helt vanlige, blanke linser? de aller fleste linser er "visibility tinted" så man skal se dem; dvs. de er veeldig lyse blå, som oftest. Fargen vises ikke på øyet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå