Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg var i solarium, men er det vanlig å bruke solkrem der? Man skulle tro det, men jeg kan ikke huske å noen gang ha brukt solkrem i solarium... Bør man det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på...

Skrevet

Jeg bruker solkrem som er beregnet på solarium. Det får man som regel kjøpt der man tar sol, der de ikke har bemanning er det vanligvis automater.

Gjest Gjest_lost_*
Skrevet
Jeg bruker solkrem som er beregnet på solarium. Det får man som regel kjøpt der man tar sol, der de ikke har bemanning er det vanligvis automater.

Samme her, man trenger ikke solkrem i solarium..

Skrevet

Jeg bruker vanlig solkrem. Hvis jeg har underlag bruker jeg ikke noe, men tidlig på sesongen smører jeg særlig ansiktet og hals/brystpartiet for å ikke se ut som en kokt hummer dagen etter.

Skrevet

Så klart man bør bruke solkrem i solarium :overrasket: Solarium = sol = stråler = skadelig for huden uten solkrem. Trodde det kanskje sa seg selv?

Gjest Gjest_tutta_*
Skrevet
Så klart man bør bruke solkrem i solarium :overrasket: Solarium = sol = stråler = skadelig for huden uten solkrem. Trodde det kanskje sa seg selv?

Bruker ikke solkrem i solarium, noe med poenget med solarium er jo at man kan stille inn tiden slik at man får den mengden sol som passer for sin hudtype.Tar aldri solarium så lenge at jeg blir brent, og smører med vanlig fuktighetskrem etterpå.

Skrevet (endret)

Selvfølgelig bruker man solkrem.!!!!

Selv om man stiller inn og er forsiktig så ligger man som regel for lenge uansett!

Jeg blir egentlig sjokkert av at noen kan si noe annet enn at man bør beskytte seg. Har virkelig ikke informasjon om kreftfare gått lengre inn etter så mange år? :fy_fy:

Endret av Karamell
Skrevet

*rotter meg sammen med Karamell og ser snusfornuftig ut*

;)

Skrevet

Er dere morsomme???? Leser dere ikke brosjyrene som er på studioene?

man trenger IKKE å bruke solkrem i solarium..

Skrevet (endret)

Bruk av solkrem i solarium

Statens strålevern fraråder bruk av solkrem i solarier. Det er bedre å redusere tiden i solariet for å unngå å bli brent. Dersom du trives i et solarium, synes det er avslappende, og du ønsker å ligge lenger, bør du heller anvende et solarium med svakere rør.

utdrag hentet fra puls på nrk sine nettsider...

Endret av T__|:)|__S
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Så vidt jeg kan forstå er solkrem i solarium helt meningsløst. Grunnen til at man tar solarium er jo at man skal bli brun. Solkrem bruker man for å forhindre at deler av strålingen skal nå huden, dvs at man bruker lenger tid på å bli brun, og dermed må ta mer sol for å oppnå samme brunfarge.

Strålingen er jo akkurat den samme, om man får fordelt den strålingen på huden i løpet av ti minutter uten solkrem eler om man får den på 20 minutter med solkrem kan da umulig spille noen rolle. Det som er kjempeviktig er bare at man unngår å bli brent.

Men hvis noen her vil bruke penger på å ta dobbelt så mye sol for å bli like brun fordi de bruker solkrem, så må de gjerne gjøre det for meg.

Skrevet

Jeg bruker aldri krem i solarium. Men jeg tar heller aldri mer enn ti minutter, og aldri med ekstra ansiktsol. Målet for meg med å ta sol er ikke å bli kjempebrun, men å få litt friskere farge.

Gjest Gjest
Skrevet

Du bør bruke solkrem ja, for solariumssol er mye sterkere enn annen sol, og kan gi hudkreft og rynker som vanlig sol også kan gjøre.

Skrevet

Jeg unngår å bli brent og bruker et solarium med gamle rør (tror de er over 7 år gamle), og jeg ligger heller litt lenger der enn å bomme stygt i et solarium med nye rør og bli grillet levende.

Jeg vet hvor lenge jeg trenger å ligge og hvor ofte for å oppnå ønsket farge og trenger derfor ikke solkrem.

Skrevet
Nå er det lenge siden jeg var i solarium, men er det vanlig å bruke solkrem der? Man skulle tro det, men jeg kan ikke huske å noen gang ha brukt solkrem i solarium... Bør man det ?

solkreman du får kjøpt på solarium har ikke faktor, men e til for å få bedre farge.og raskere bli brun.... syns det va dyrt før, men etter æ så kor mye det hjalp har æ brukt det siden

Gjest Gjest_bea_*
Skrevet

Jeg bruker ikke solkrem i solarium, men jeg ligger maks ti minutter. Solkrem inneholder kjemikalier og det er sikkert ikke sunt for huden selv om for mye solarium også er skadelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...