Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest piropa
Skrevet

Trenger en god bærbar PC til høsten nAr jeg skal begynne studiene mine.

Har relativt liten peiling pA de ulike merkene, men den bør ha stor lagringskapasitet(kommer til aa legge innpA mye bilder..) og være rask. Er heller ikke interessert i A betale veldig mye (max 9000 ca), dersom det gAr an A fA en god maskin til lav pris. Kommer for det meste til A bruke PCen til aa skrive oppgaver, legge innpA bilder/videoer, laste ned musikk og filmer og være pA internett.

Noen som har gode forslag?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest ArneP
Skrevet

Har du sett på MacBook? Fine maskiner som er enkle og bruke og de fleste programmene du trenger følger med.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Har du sett på MacBook? Fine maskiner som er enkle og bruke og de fleste programmene du trenger følger med.

Jeg liker også Macbook kjempegodt. Nå kan en jo også installere windows på denne, om en foretrekker det.

Skrevet (endret)

Appels bærebare er veldig pene å se på, men har hørt de er litt dyre. Men vet egentlig ikke.

Jeg har en litt stor sort Packard Bell, og anbefaler den IKKE! Den har en vifte som surrer og går hele tiden. Blir aldri stille! :frustrert::sinna: Maskinen skulle egentlig være av den mer rolige typen (fra PB), så tør ikke tenke på hvor mye en "normal" bråker...

Har forresten hørt at Toschiba skal være bra, men aner ikke pris...

Endret av Grønt blad
Skrevet

Jeg anbefaler Dell. Vi har en bærbar og en stasjonær PC av dette merket, og er veldig fornøyde. Samboeren min, som er den i huset som har mest greie på data, sier han ikke skal ha noe annet i framtida heller. Han kan selvfølgelig skifte mening, men sånn er ståa her nå i alle fall.

Dell kan, eller må kanskje?, bestilles over nett. Du får akkurat den datamaskinen du har behov for, for den blir bygget etter at bestillingen er på plass.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg liker også Macbook kjempegodt. Nå kan en jo også installere windows på denne, om en foretrekker det.

Er ikke det litt selvmotsigende ? Man kjøper mac fordi man ikke liker pcer og microsoft, og så innstallerer man Windows på den ? Er det ikke like godt å kjøpe seg en Windows maskin med det samme da, så slipper man mye arbeid.. ?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Er ikke det litt selvmotsigende ? Man kjøper mac fordi man ikke liker pcer og microsoft, og så innstallerer man Windows på den ? Er det ikke like godt å kjøpe seg en Windows maskin med det samme da, så slipper man mye arbeid.. ?

Vel, det er jo noe du får ta opp med Apple, i så fall. Jeg nevte bare muligheten.

Skrevet

Pass på at maskinen har core duo prossessor - celeronprosessorene er ikke noe å satse på. Firewiretilkobling er greit hvis du skal drive med litt videoredigering. Minnet må være minimum 1024 mb, og en harddisk på minimum 160gb Tenk også på hva du trenger av f.ex minnekortleser osv.

Nå er det jo også mulig å kjøpe eksterne harddisker dersom du trenger mye lagringsplass til f.ex video, bilder, musikk etc.

Fujitsu Siemens pleier være grei på pris og ytelse, har selv en som er MYE brukt gjennom flere år uten trøbbel. Ellers har Acer, HP og Levon(?) (tidligere IBM) gode maskiner som også ofte er på tilbud i de store kjedene...

Du får en bra maskin til den bruken du skisserer for 8-9000.

• 2 uker senere...
Skrevet

Anbefaler Dell jeg også. Kjøpte min studentmaskin i fjor høst. (En Dell Inspiron 6400). Oppgraderte skjerm, batteri og minne, og da ble det rundt 9000. For noen uker siden klarte jeg å ødelegge adapteret, og da fikk jeg et nytt gratis på døra etter et par dager.

Skrevet

Jeg har en HP selv som har fungert ganske greit, men gjennom det jeg har hørt av erfaringer fra venner og kjente, så er IBM (nå heter de Levono) maskiner godt skrudd sammen og har lang levetid. Man kan få mer for pengene på papiret med andre merker, men jeg tror en levono er et godt kjøp likevel.

Sjekket komplett.no for å se om de hadde noe som kunne være aktuelt for deg, og fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329535

Litt liten harddisk kanskje, men jeg er av den oppfatning at man ikke har behov for veldig stor harddisk på en bærbar. Det er nok en smakssak.

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp (som skrivd i en del tråder nå idag:P) en ny laptop. Toshiba L30. Foreløpig knallfornøyd. Den har dual core prosessor, noe som er veldig postivit hvis du bruker en del programmer samtidig, og hvis du skal drive en del tyngre programmer (eks. bilderedigering osv?)

Kjøpte med en ekstra minnebrikke og en del småstasj, og havnet på 6000kr totalt. Den er liten og bråker nesten ikke i det hele tatt. Innimellom starter vifta og kommer med et lite "pust" :P Liten, grei og ikke minst lett, med 15,4" skjerm. Komplett.no :P

Skrevet

Jeg kan anbefale Hp dv2130ea jeg kjøpte 14,1" 7990,-

Det kan jeg kalle bærbar pc;) Knallgod og vakker:) dual core:) Stille:) Varm og god på ensomt fang;)

Tenkte meg egentlig en 12" men fant ut at det ble for lite om jeg skulle redigere bilder o.l.

Er kjempe fornøyd:)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...