Gå til innhold

Misbruk av MSN

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skal man slutte med grensesetting pga et barn har gått igjennom ting, så gjør vi barnet en bjørnetjeneste. For all del, den største tryggheten for et barn er en konsekvent mor/far og grensesetting. Det er en måte å vise barnet at du bryr deg, og det kan hjelpe henne langt på vei.

Regner med at hun har en meget ustabil mor ut ifra forklaringen her. Og da trenger hun å ha stabile foreldre rundt seg som kan ta viktige avgjørelsene for henne. Men å prate og forklare hvorfor det er konsekvenser er viktig. Fortelle at du vil beskytte henne.

Ja, mora er meget ustabil... Jenta har faktisk sakt til farmora si at hun skulle ønske det var jeg som var mora hennes... *rørt*

Ja, vi må nok ta en samtale med henne. Vi får ta en oss i mellom først å finnen ut hvordan vi skal "angripe" dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal man slutte med grensesetting pga et barn har gått igjennom ting, så gjør vi barnet en bjørnetjeneste. For all del, den største tryggheten for et barn er en konsekvent mor/far og grensesetting. Det er en måte å vise barnet at du bryr deg, og det kan hjelpe henne langt på vei.

Regner med at hun har en meget ustabil mor ut ifra forklaringen her. Og da trenger hun å ha stabile foreldre rundt seg som kan ta viktige avgjørelsene for henne. Men å prate og forklare hvorfor det er konsekvenser er viktig. Fortelle at du vil beskytte henne.

Man skla være til stede, omsorgsfull og forutsigbar ja. Det synes jeg ikke har noe med å være konfronterende å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Man skla være til stede, omsorgsfull og forutsigbar ja. Det synes jeg ikke har noe med å være konfronterende å gjøre.

Prat og grensesetting er ikke konfronterende?

Skrevet
Konsekvenser og grensesetting er bare sunt. Ingen lider av å bli nektet internet.

Men prat er også viktig. En kombinasjon.

Riktig. Men man gjør ting ti ganger værre med å være konfronterende dvs sette dem på plass. Grenser kan settes uten at de føler de mister ansikt.

Skrevet
Prat og grensesetting er ikke konfronterende?

Nei. Prat er ikke konfronterende. Det er prat. Omsorg. Snakke sammen. Lære. Bry seg.

Å konfrontere er å kjefte og være det de ser på som å være kjipt og streng.

GJEST....

Gjest Gjest
Skrevet
Nei. Prat er ikke konfronterende. Det er prat. Omsorg. Snakke sammen. Lære. Bry seg.

Å konfrontere er å kjefte og være det de ser på som å være kjipt og streng.

GJEST....

Ja men da er vi jo enig. For jeg mente streng prat (liker ikke kjefting siden dette er første gang stemor har oppdaget dette), ikke koseprat. Ikke alltid lett med kommunikasjon over nettet. Man tenker gjerne en ting og så blir det litt "dumt" skrevet.

Men jeg syns også at prating ( vanlig normal prat) er viktig. Ikke nødvendigvis der og da, men etterhvert. Slik at de kan få sakelige forklaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...