-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #21 Skrevet 30. mai 2007 Aha! Så det er tilpasset slik at de "forteller" hvor mange kcal du bør spise etter hvor mye du vil gå ned? Tror jeg kanskje melder meg inn for å se hvordan det er.. Jeg vet jo sånn ca hvor mye jeg veier, men.. Jeg vet også hvilken mat som er sunn og ikke osv. Men jeg lurer i grunnen mer på hvor mange kcal jeg får i meg i løpet av en dag, så er det en motivering å måtte skrive ned alt man putter i munnen...
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 Aha! Så det er tilpasset slik at de "forteller" hvor mange kcal du bør spise etter hvor mye du vil gå ned? Tror jeg kanskje melder meg inn for å se hvordan det er.. Jeg vet jo sånn ca hvor mye jeg veier, men.. Jeg vet også hvilken mat som er sunn og ikke osv. Men jeg lurer i grunnen mer på hvor mange kcal jeg får i meg i løpet av en dag, så er det en motivering å måtte skrive ned alt man putter i munnen... Er du tjukkebolla eller tynnejenta?
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 Du får vite hvor mye du skal ha i deg pr dag ja - tilpasset startverdiene dine og hvor du vil ende. I tillegg tilå spise riktig ant kcal skal du også prøve å få riktig fordeling av proteiner/karbohydrater/fett osv. Det er et kakediagramsom viser deg hvordan du "ligger ann" her. Må innrømme at jeg driet ganske mye i den og gik ned likevel. Hver mandag kan du legge inn ny vekt ogsåk an du se i kurvene dine hvordan utviklingen din er og om du ligger forran eller etter målet i forhold til hvor du ville ende. Jeg syns det er helt supert.Og dagboken er veldig motiverende: Scenario: Du har lyst på noe godt...testet m å legge det inn i dagboken - grafen flyr i lufta og du dropper det og spiser noe sundt isteden....retter inntastingen og ser grafen legge seg godt under streken...deilig
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #24 Skrevet 30. mai 2007 Høres ut som en bra motivering!! Jeg vet i grunnen hvilken mat jeg må kutte ned på, og hva jeg må gjøre av forandring.. Men jeg trenger vel ett spark bak. Tror jeg kan bruke det som en motivering.. På GR virket dt tungvindt å legge inn hva man spiser, er det det på vg?
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #25 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Nja det spørs hvor nøye du er. Jeg veier endel....middagsting fordi jeg syns det er vanskelig å bergne. Men jeg syns VG er lettere fordi den har mange "stk" mål...feks 1 banan....ikke 100g banan....eller 1 brødskive (ca 30g) ikke - gåå vei skiva de liksom. I tillegg har VG sin mye mere halvfabrikater innlagtog mange fflere merker...du kan feks ønske på wasa også får du masse opp...mens du kanksje på GR må legge inn knekkebrød og det er ganske stor forskjell på dem. Ofte kan man legge inn ting i dl eller spiseskje osv istedenfor gram- det syns jeg og er mye lettere. GR har nesten bare gram. Jeg kan liksom se for meg hvor stor plass den lille smørklatten tar i ei teskje eller hvor høyt opp i dl målet rekene på skiva mi kommer...om du skjønner....men jeg aner ikke hva det veier... Endret 30. mai 2007 av *Emma*
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #26 Skrevet 30. mai 2007 Ja, jeg skjønner akkurat hva du mener.. Jeg prøvde meg på å legge inn noe i ste, og da måtte jeg oppgi hvor mange gram ditt og datten var.. Det har jeg ingen peiling på.. Tusen takk for svar!
Cata Skrevet 30. mai 2007 #27 Skrevet 30. mai 2007 eller 1 brødskive (ca 30g) ikke - gåå vei skiva de liksom. Akkurat når det gjelder brødskiver så kan det lønne seg å veie en "standardskive" helt i begynnelsen. Jeg skjærer åpenbart tykkere skiver enn det som er forutsatt så jeg testveide noen få og legger vekta i gram i stedet. Men ellers er jeg helt enig i at ts, ss, og dl i veldig mange tilfeller er enklere å forholde seg til. Bruker som oftest det jeg også.
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #28 Skrevet 30. mai 2007 Cata - ja det er greit å test veie innimellom. Jeg skjærer tynne skiver og kan ofte få 2 skiver på 40gtotalt feks. Og alle bananer er jo ikke like heller så tar man er gigantisk en er det kanskje kjekt å skrive inn 1.5 for sikkerhetsskyld - men sånn alt i altsyns jeg den vektklubb.no man må betale littfor er mye bedre enn GR sin gratisversjon.
Gjest Kristin_ Skrevet 30. mai 2007 #29 Skrevet 30. mai 2007 Denne tråden har blitt et kroneksempel på hvorfor gjesteposting på f.eks. en kosthold og treningsdel av et forum er helt latterlig, hvem som helst kan jo trolle fra en gjestebruker. On topic: jeg har brukt vektklubben, VG vektklubb og somebody,var mest fornøyd med den siste igrunn, selv om det var sinnsykt motiverende å få gullepler når man kjøre på med trening i Grete Roede sin.
natley Skrevet 30. mai 2007 #30 Skrevet 30. mai 2007 Har dere sjekket vektklubben til Grete Roede? Den tilbyr mye av det sammen som VGs vektklubb, men er gratis. Takk for tipset.. Vil hive meg på og kanskje gå ned de j...... 5 kose kiloene som sitter der... Har du noen eksagt nett adr. dit, kan selvfølgelig søke det opp, men er litt lat da
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #31 Skrevet 30. mai 2007 Takk for tipset.. Vil hive meg på og kanskje gå ned de j...... 5 kose kiloene som sitter der... Har du noen eksagt nett adr. dit, kan selvfølgelig søke det opp, men er litt lat da Hvis du trykker på det som er understreket, så er det linken..
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #32 Skrevet 30. mai 2007 Natley - det ligger en link der. Bare å klikke på teksten Kristin - den blir sikkert moderert snart Og ang epler..j*** demoraliserende når man ikke gidder å trene også
natley Skrevet 30. mai 2007 #33 Skrevet 30. mai 2007 Uff, du burde virkelig gå noen runder med deg selv som ser på det som underholdning å skrive usaklige innlegg på ett forum! Hei:) Jeg er så enig, er det virkelig mulig å oppføre seg sånn inne på et forum... Hvis dette er så kjedelig burde vedkommende bytte tema da. Men noen MÅ alltid ha litt mere oppmerksomhet enn andre..
natley Skrevet 30. mai 2007 #34 Skrevet 30. mai 2007 Hvis du trykker på det som er understreket, så er det linken.. Takk, jeg er ikke så inne i denne data-verden enda, men jeg lærer:))
-Simba- Skrevet 30. mai 2007 #35 Skrevet 30. mai 2007 Takk, jeg er ikke så inne i denne data-verden enda, men jeg lærer:)) No problem.. Et forum er vel til for å dele kunnskap..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå