Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen erfaringer, kommentarer osv til vektklubben på VG? Jeg er ikke overvektig i det hele tatt, men vil fgå ned det jeg har gått opp i tenårene...

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Jeg kjenner ei som er medlem der, hun er kjempe fornøyd. Det beste sier hun er dagboken, der legger du inn alt hva du spiser og hva du trener, så blir dette regnet ut automatisk. Da kan du se hvor mange kcal du har spist og hvor mange du har forbredt. Du får også en egen "matliste", der det er forslag til mat du skal spise hver dag. Samt at de har mange gode og sunne oppskrifter liggende ute som du kan velge mellom. Det er også råd og tips om mat og kosthold og trening fra eksperter.

Det finnes også en egen "kallori-teller", der kan du finne ut hvor mange kcal det er i en iskrem for ekspempel eller frokostblandingen til fitness. Hun er fornøyd og har gått ned en del etter at hun meldte seg inn.

Skrevet

Henger meg på her og håper flere kan svare :)

Skrevet

Jeg er med der og jeg er kjempefornøyd. Som Huldali sier så er kaloritelleren/dagboka det som virkelig gjør susen. Så lenge jeg ser hva jeg putter i meg så klarer jeg begrense det.

Dessuten er jeg glad i "minuskaloriene" :ler: . I den samme dagboka så legger man inn trening. Dermed trekkes de kaloriene man har forbrukt ekstra fra dagens kaloriinntak. Dermed kan man balansere ut slik at det blir greit å leve med matinntaket i det lange løp. F.eks kan jeg unne meg en is, bare jeg sørger for å trene/bevege meg såpass at jeg får unna mesteparten av ekstrakaloriene.

I denne omgang har jeg bare vært medlem en uke (minus ett drøyt kg pr i dag), men for to år siden var jeg også medlem og da gikk jeg ned 11 kg uten store problemer.

For min del fungerer det veldig bra. Det er den eneste metoden jeg har funnet som får meg til å gå ned i vekt på en "komfortabel" måte. Selv bruker jeg ikke oppskriftene som står der, men lever stort sett som vanlig og bare bruker de sunneste delene av mitt vanlige kosthold - og porsjonerer ut sånn at jeg holder kontroll med kaloriene. Dermed blir det ikke så mye ekstra styr heller.

Skrevet

Jeg er medlem der og er utrolig fornøyd. Det er dagboken som er den største hjelpen.

Jeg var først medlem i 1 år i fjor, gikk da ned 20 kg.

Så ble jeg gravid og totalt sengeliggende hele svangerskapet, gikk da opp veldig mye og er nå medlem igjen. Nå har jeg vært medlem i 5 uker og har gått ned 5.8 kg.

Det som er greit med vektklubb og er at jeg føler jeg lever helt normalt når det gjelder mat. Det er ikke som en slankekur hvor man føler at man sulter seg. Så jeg vet at dette går bra og jeg klarer det.

Skrevet

Har dere sjekket vektklubben til Grete Roede? Den tilbyr mye av det sammen som VGs vektklubb, men er gratis.

Skrevet

Medlem av begge jeg nå, så får håpe det går unna;)takk for råd!!

Skrevet
Har dere sjekket vektklubben til Grete Roede? Den tilbyr mye av det sammen som VGs vektklubb, men er gratis.

Har prøvd, men syntes det ble litt mer plundrete å legge inn matvarene der, når det kom til mer sammensatte retter. Dessuten liker jeg sammendraget av "matkalorier" og "treningskalorier" bedre i VG utgaven.

I kveld må jeg f.eks ut og gå i 25 minutter siden middagen ble litt for stor ;) .

Gjest Gjest
Skrevet

Er det mye trening innvolvert i dette?

Hvor mye og hva trener dere som er med?

Får du treningstips som du kan utføre hjemme eller må man på et treningsstudio for å få de beste resultatene?

Har 5 kg jeg burde gå ned.

Skrevet

Du trener så mye (eller lite) du ønsker, men selvsagt er det en fordel å trene. Du får treningstips, men ikke noe ferdig program og alternativene i dagboka lister en hel masse former for aktivitet så du velger den som passer og legger inn tida.

Selv driver jeg med apparattrening på helsestudio og går turer, for det er det jeg liker best. (Liker i grunnen ikke å trene.) Sist jeg var medlem så ble det heller lite trim, men jeg gikk da ned uansett. Men hvis du liker å sykle, gå tur, trene hjemme osv. så gjør sikkert det nytten også. Tror det viktigste er at du finner noe du liker å gjøre.

Skrevet

Jeg var medlem etter at jeg fikk barn nr 2 i 2005.

Jeg veide 75 kg før jeg ble gravid i juli 04

Jeg veide 92 kg dagen før jeg fødte i mars05.

Jeg veide 73 kg da jeg meldte meg inn i vektklubb i begynnelsen av juli 05. (Tok det hele med ro da jeg fortsatt ammet og egentlig mest villeleve sundt og ikke nødvendigvis gå så fort ned i vekt.)

Jeg veide 59 kg i oktober 05.

Jeg skrev alt jeg spiste inn i dagboken-gjerne før jeg spiste detsånn at jeg ikke spiste altfor mye. Noen dager gikk det litt over - andre hvis jeg trente litt under. Det gikk utrolig fort og veldig enkelt. Det å se at grafene skøt i været hvis jeg spiste for mye var veldig motiverede.

Nå etter 1.5år og endel latskap - lange ferier m mye mat er jeg 5 kg tyngre og medlem igjen for å få dem av.Så langt går det strålende.

Det som er viktig for meg er at jeg kan spise vanlig mat. Jeg lager ingen av oppskriftene jeg får på vektklubb- men bruker dagboken HVER dag. Man ser fort at v å bytte enkelte matvarer feks karbonadedeig istedenfor kjøttdeig..kyllingpølser istedenfor vanlige pølser kan man spise like mye som vanlig men få mye mindre kcal.

Jeg prøvde den gratis på GR - men likte den ikke. Det var så mange ting jeg spiser som ikke lå der. På GR tror de tydligvis ta når man slanker seg koser man ser aldri meg litt usund mat. Jeg vil kunne kose meg litt av og til.....gjør man aldri det tror jeg ikke det holder i lengden....

Gjest Gjest
Skrevet
Du trener så mye (eller lite) du ønsker, men selvsagt er det en fordel å trene. Du får treningstips, men ikke noe ferdig program og alternativene i dagboka lister en hel masse former for aktivitet så du velger den som passer og legger inn tida.

Selv driver jeg med apparattrening på helsestudio og går turer, for det er det jeg liker best. (Liker i grunnen ikke å trene.) Sist jeg var medlem så ble det heller lite trim, men jeg gikk da ned uansett. Men hvis du liker å sykle, gå tur, trene hjemme osv. så gjør sikkert det nytten også. Tror det viktigste er at du finner noe du liker å gjøre.

Behøver du virkelig si at det er en fordel å trene? Alle vet jo det.

Skrevet
Behøver du virkelig si at det er en fordel å trene? Alle vet jo det.

Nei, men jeg tror ikke det skader å si det heller. Poenget var i grunnen at det går fint å redusere vekta uten trening også hvis man av en eller annen grunn ikke vil eller kan trene.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, men jeg tror ikke det skader å si det heller. Poenget var i grunnen at det går fint å redusere vekta uten trening også hvis man av en eller annen grunn ikke vil eller kan trene.

Det skader fordi du kaster bort tiden min ved å si det.

Skrevet
Det skader fordi du kaster bort tiden min ved å si det.

Bare overse innlegget da, hvis det er så skadelig for deg.

Skrevet

Her var det saklig... :sjenert:

MÅ man skrive inn vekten sin på vektklubben på vg? Jeg meldte meg inn på GR nå, der slipper man å skrive inn vekten, men kan bruke dagboken, er det likt på VG?

Jeg vil ikke veie meg, det er psykisk, men jeg vil gjerne se hvor mange kcal jeg putter i munnen hver dag..

Skrevet

Uff, du burde virkelig gå noen runder med deg selv som ser på det som underholdning å skrive usaklige innlegg på ett forum!

Skrevet
Her var det saklig... :sjenert:

MÅ man skrive inn vekten sin på vektklubben på vg? Jeg meldte meg inn på GR nå, der slipper man å skrive inn vekten, men kan bruke dagboken, er det likt på VG?

Jeg vil ikke veie meg, det er psykisk, men jeg vil gjerne se hvor mange kcal jeg putter i munnen hver dag..

Det er jeg neimen ikke sikker på.... Dvs. det er mulig du må legge inn en "startvekt", men det er jo ingen som kan tvinge deg til å veie deg etterpå.

Skrevet
Du burde kanskje gå noen runder selv for å forbrenne litt overflødig fett, snuppa.

For alt du vet, så kan det være jeg veier for lite og vil vite at jeg får i meg nok kcal..

Det er jeg neimen ikke sikker på.... Dvs. det er mulig du må legge inn en "startvekt", men det er jo ingen som kan tvinge deg til å veie deg etterpå.

Men kan vel kanskje bare oppgi en vekt og bruke dagboken?

Skrevet

Selvfølgelig kan du lyve på vekta - men da vet du ikkeom du får riktig kcal antall pr dag oppgitt.

Når de gir deg et kcal "antall" tar de i betraktning din startvekt, hva du vil veie når du er ferdig, hvor høy du er og hvor aktiv du er bla. Oppgir du feil startvekt ogingen sluttvekt - hvordan skal de da vite hvor mye du skal spise? Og om du lyver og bare finner pånoefor å få bruke dagboken...ja d avet du hvor mange kcal du spiser men ikke hvor mange du bør spise for å gå ned/opp/holde vekta.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...