Gjest Gjest_Katrine_* Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 En kompis av min eks har lagt ut noen ikke så veldig fine bilder av meg og en venninne som er tatt for mange år siden. Han ligger ikke i min vennekrets så jeg får ikke sett det selv, men det syntes jeg er utrolig ubehagelig og vil ha de fjernet. Hvordan kan jeg ta tak i det, han kommer ikke til å fjerne bildene om jeg ber om det.. Hva er alternativene mine her?
Gjest Eir Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Jeg vet ikke om Facebook selv fjerner slike ting, men du kan jo forsøke å rapportere det til dem, og se om de tar tak i det. Hvis ikke må du nok anmelde det. Og du bør nok også forsøke å be han om å fjerne dem først, bare for å ha prøvd det.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Ta kontakt med Facebook. Det vil være den aller enkleste veien å gå - og jeg tror faktisk de er villige til å fjerne slike bilder. Hvis det ikke nytter kan du selvfølgelig politianmelde det, men det er sikkert ikke en sak de prioriterer dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 En kompis av min eks har lagt ut noen ikke så veldig fine bilder av meg og en venninne som er tatt for mange år siden. Han ligger ikke i min vennekrets så jeg får ikke sett det selv, men det syntes jeg er utrolig ubehagelig og vil ha de fjernet. Hvordan kan jeg ta tak i det, han kommer ikke til å fjerne bildene om jeg ber om det.. Hva er alternativene mine her? Han kommer ikke til å fjerne dem nei ? Dumt. Vis ham denne linken. "Du risikerer å bli straffet dersom du legger ut bilder av andre. Både Åndsverkloven og Straffelovens paragrafer om privatlivets fred og ærekrenkelse kan bli brukt mot deg dersom du trår over streken." Litt irriterende at det ser ut som facebook ofte er villig til å fjerne bildene, du får med andre ord ikke gleden av at idioten får ei saftig bot.. Menmen, det viktigste er at bildene fjernes..
Gjest lillebøll Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Skjønner ikke gleden av å legge ut bilder av andre. Be han fjerne dem og ta kontakt med facebook om han nekter så fjerner de dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå