Gå til innhold

Farlig å ha laptopen på fanget?

Fremhevede innlegg

Gjest Fjellsippa
Skrevet (endret)

Jeg var usikker på om jeg skulle poste denne her eller på kropp og helse. Kom til at det måtte bli her.

En bekjent av meg fortalte at hun hadde lest en artikkel som sa at det er farlig å ha laptopen på fanget. Hun husket ikke hvor hun hadde leste det.

Det er nettopp det jeg bruker å gjøre, og jeg kjenner godt at det stråler i lårene. Hvis jeg blir sittende lenge føles det som om det brenner og verker.

Er det noen som har lest den artikkelen og har link, eller som vet noe om det? Greit nok at det er ubehagelig, men hvorfor er det farlig?

Endret av Fjellsippa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo de som har fått brannskader på lårene av pc-bruk (finner ikke link nå)

Så det er uten tvil sterk stråling som pågår!

Og da vil jeg tro at det ikke bare er skadelig for lårene, men også "litt lenger opp", som livmor og eggstokker. Jeg VET det ikke, men dersom man ønsker seg barn nå eller senere, så kan det jo være greit å være litt forsiktig - tenker jeg...

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Det er ikke STRÅLING som gjør at pc'en er farlig for menn...men varmen. Stråling fra pc..?

Jeg tror ikke det er farlig for kvinner, men det er i hvert fall ikke bra for laptop'en! Det blir for varmt for blant annet harddisken. Pc'en min trekker inn luft under pc'en, og da blir det ekstra ille om man tetter inntakene.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tror at det farligste som kan skje for oss kvinner er brannsår.

Skrevet

Jeg er ikke så ops på dette med stråling, men og ha laptopen i fanget kan bety døden for den pga vifter, lufting og slikt.

Gjest *Magica*
Skrevet

Jeg hørte på radio for en ukes tid siden at barn ikke skal ha laptopen i fanget nettopp på grunn av stråling. De er mer sårbare siden de er i vekst. Kan ikke referere til noen kilde, men det hørtes veldig trovedig ut.

Skrevet

Jeg har stadig vekk laptopen i fanget, og mannen gnåler om at jeg må la være. Men det er da ikke meg han er redd for, det er heller laptopen som kan gå fløyten av det... En kompis av broren min spilte CS halve natta med laptopen dytta godt nedi dyna, den smelta til slutt inni, og lagde merker i dynetrekket. Det verste var at den dumme fyren presterte å gjøre samme blemma en gang til med den nye pcen.

Så om man har laptopen på fanget bør man passe på at viftene har fri passasje! Det aller beste for både pc og fang er vel at den står på en jevn og hard overflate.

Gjest Gjest
Skrevet

Jaja..

Også ville jeg gjerne visst forskjellen på å få stråling i armene kontra beina. Denne er altså rettet til dere som vil skjerme barna.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Har tenkt at varmen og strålingen neppe kan være bra. Det er jo verst for menn da, men man vet jo aldri for for kvinner heller.

Skrevet

Hmmm... tydeligvis forskjell fra pc til pc. Jeg sitter ALLTID med laptop'en på fanget, og blir aldri mer enn slik "ullteppevarm". :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Hmmm... tydeligvis forskjell fra pc til pc. Jeg sitter ALLTID med laptop'en på fanget, og blir aldri mer enn slik "ullteppevarm". :overrasket:

Det er nok ikke forskjell på pc, men forskjell på hva man bruker det til. Spilling generer mer varme enn surfing..

Men ALLE pc'er blir for varme hvis man har de på fanget, og alle pc'er får redusert levetid pga det.

Gjest Fjellsippa
Skrevet (endret)

Stort sett surfer jeg da. Jeg har den på et brett, og har ei pute under der igjen. Så jeg har den ikke direkte på fanget. Allikevel kjenner jeg sterk varme og stråling.

Endret av Fjellsippa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...