Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter og forundrer meg lit over hvorfor det er så stor innteresse for den jenta?

Klart det er utrolig grusomt og miste ungen sin, spesielt siden de ikke var der og passet på hu en gang, men det forsvinner barn hver dag i hele hverden, leste et sted at bare i U.S.A forsvant mellom 50 og 100 barn hver dag.

så hva er det som fårhele hverdens presse til og bruke forsiden gang på gang på en forsviningssak? Hvor hvar film helter, fotball helter og milionerene i de andre sakene?

si gjerne at jeg er ufølsom og beveger meg på utrygg grund her, men jeg håper noen kan gi meg en forklaring på hvorfor hele hverden bryr seg om denne ungen, og ikke resten av de som forsvinner hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
si gjerne at jeg er ufølsom og beveger meg på utrygg grund her, men jeg håper noen kan gi meg en forklaring på hvorfor hele hverden bryr seg om denne ungen, og ikke resten av de som forsvinner hver dag?

Fordi foreldrene til denne ungen har klart å komme på TV. TV er forskjellen på denne ungen og alle de andre ungene som forsvinner.

Skrevet

Jeg har ikke lest så veldig mye av oppslagene om saken, men jeg syns det er forferdelig tragisk for familien.

Hvorfor får akkurat denne tragedien så mye oppslag i pressen? Noen momenter:

-Alle foreldres mareritt; det kunne hendt oss! Folk kjenner seg igjen i situasjonen.

-Veldig søt jentunge, og veldig ung av alder.

-Velstående foreldre med store ressurser i seg selv og nettverket ?

-Foreldre som bruker media aktivt i arbeidet for å finne jenta.

-Vestlig land

Sikkert mange flere grunner også.

Jeg håper inderlig de finner jenta si.

Gjest Matsui
Skrevet

Vel, der ser du hvilken makt media faktisk har. Og media bryr seg nok i grunnen ikke så fryktelig mye om denne jenta. De har funnet ut at hun selger aviser og sendetid, så da fortsetter de med å grave og tjase helt til folk slutter å bry seg. Og det vil de før eller siden gjøre (helst før) - helt til media finner en ny varm potet. Synes synd på foreldrene hennes den dagen da pressefolka vender dem ryggen. Da vil de oppleve at det å finne Madeleine blir langt vanskeligere.

Skrevet

Jeg syns ikke det er så rart, saken har fått enormt stor mediedekningm hun var/er svært ung og dette er jo alle foreldres store skrekk og en situasjon foreldre over hele verden bare kan prøve å sette seg inn i.

Slike forsvinninger foregår dessverre hver dag, men saker som ikke får denne mediedekningen vil naturlig nok heller ikke nå så mange som denne saken har gjort.

Skrevet
-Alle foreldres mareritt; det kunne hendt oss! Folk kjenner seg igjen i situasjonen.

Jeg håper inderlig de finner jenta si.

kunne ikke hendt meg da jeg faktisk ikke ville forlatt en unge for og gå ut på resturang eller hva de nå skulle.

de foreldrene må ha gode kontakter for og få så mye oppmerksomhet ja.

Gjest Robin Hood
Skrevet
kunne ikke hendt meg da jeg faktisk ikke ville forlatt en unge for og gå ut på resturang eller hva de nå skulle.

Det kunne ikke hendt deg. Du er klar over at barn kan bli kidnappet bare med at du snur ryggen vekk. De kan bli kidnappet når foreldrene sover fra soverommet. Så å si at det ikke kan hende deg er naivt for det kan hende alle også deg. Å tro noe annet er naivt.

Skrevet

det jeg mente er at jeg forlater ikke en unge på 4 år for og gå på resturang, derfor kunne det ikke hendt meg på den måten.

er klar over at unger og blir kidnappet/bortført osv selv om foreldrene er hime.

og pga sier jeg at jeg ikke kan si jeg kjenner meg i gjen i situasjonen.

Gjest hippsi
Skrevet

Grunnen til at man kan kjenne seg igjen i denne saken, er vel at det er et europeisk barn på ferie med familien i Syden. Det er en situasjon vi kan identifisere oss med.

Og bare så det er sagt (som allerede påpekt også), så kan kidnapping på ferie skje med en gang du flytter blikket fra barnet ditt i fem sekunder for å ta av ispapiret eller tørke deg i håret etter et bad. Så det kan være en ide å ikke være så forferdelig fordømmende og henge seg opp i hva disse foreldrene har gjort eller ikke gjort. Stakkars mennesker.

Skrevet
Synes synd på foreldrene hennes den dagen da pressefolka vender dem ryggen. Da vil de oppleve at det å finne Madeleine blir langt vanskeligere.

Alt mediestyret kan også ha gjort det vanskeligere. Iom at alle har sett bilder av denne jenta er hun etterhvert blitt veldig farlig å løpe rundt med henne, og det er stor sjanse for at kidnapperene allerede har "kvitte seg" med henne... Lurer på om foreldrene hennes i det hele tatt vurderte det, før de satte i gang dette mediestyret.

Og grunnen til at folk bryr seg er jo at medias makt, og at man har sett store bilder av ett søtt lite barn i avisene. (Er det forøvrig bare meg som reagerer på at folk trekker frem at hun er spesielt søt? Ville vi brydd oss mindre dersom det var an stygg 3-åring som ble borte?)

Skrevet
Ville vi brydd oss mindre dersom det var an stygg 3-åring som ble borte?)

Ja, siden en stygg unge har en mindre sjanse for å havne i media søkelys. Da sammenlignet med en "søt" unge.

Gjest Gjest
Skrevet

Lurt på det samme. Det jeg også reagerer på det er at etter en finansmann tilbude mye penger hvis saken blir oppklart, så kommer plutselig disse andre kjendisene og tilbyr det samme. De kunne for pokker gjort det på en diskre måte, uten å eksponere seg selv. Alle PR er IKKE god PR.

Skrevet

For meg må de bare by på penger og hva de vil, det som gjelder er ett barn. De andre barna som blir borte blir vel etterlyst de også? er vel en del kynisme her, vestlige lyse barn er vel mer attraktivt. ( møkkaverden )

Skrevet (endret)

http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/ooyou/post/18519

noe av det jeg prater om, 77000 barn blir borte hvert år, bare i england, så hvorfor får da bare en av de internasjonal intresse.

skulle det hvert riktig skulle foreldra blit fra tatt de andre unga og dømt får "serdeles dårlig dømmekraft ang barn", når du går i fra 3 små unger får og kose deg lit, da fortener du ikke all sympatien de to får

Endret av ATV
Skrevet
http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/ooyou/post/18519

noe av det jeg prater om, 77000 barn blir borte hvert år, bare i england, så hvorfor får da bare en av de internasjonal intresse.

skulle det hvert riktig skulle foreldra blit fra tatt de andre unga og dømt får "serdeles dårlig dømmekraft ang barn", når du går i fra 3 små unger får og kose deg lit, da fortener du ikke all sympatien de to får

Syns du ikke disse foreldrene har fått straff nok ?

Tror du ikke de vil være merket for livet av denne hendelsen ?

Gjest =tentacle=
Skrevet

Fordi hun er liten og søt og er eksponert i media med blikk som går rett i hjertet og gjør at folk føler de får et slags personlig forhold til det.

Mye på samme måte som Kristina som ble tatt av jordras utenfor Bergen og ble holdt kunstig i live.

Skrevet
Syns du ikke disse foreldrene har fått straff nok ?

Tror du ikke de vil være merket for livet av denne hendelsen ?

det er alt for enkelt og være dårlige foreldre sto det i avisen her en dag, her har du da foreldre som har forlatt tre unger på 4 og 2 år, de går ut for og spise.

det er dårlige og uansvarlige foreldre.

klart jeg føler med de i fortvilelsen, alle som har unger har vel også skrekken for at noe slikt skal skje, men de fleste gjør det de kan for og forhindre at slikt skjer.

om du ikke oppfører deg forsvarlig i trafikken mister du førerkortet, skulle hvert slik med ungen også

Skrevet

Sterke ord fra ATV, men jeg må si meg fullstendig enig. Man går bare ikke fra så små unger!

Skrevet
Sterke ord fra ATV, men jeg må si meg fullstendig enig. Man går bare ikke fra så små unger!

Signerer denne :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...