Gjest Catwoman Skrevet 20. mai 2007 #1 Skrevet 20. mai 2007 jeg har fått tannverk. Jeg har et hull som har begynt å verke og en visdostannn. Den har ligget bak i kroken sin og presset i lang tid, er over et halvt år siden jeg merket at den begynte å stikke seg fram. Men den kommer ikke opp, er bare en litten tupp. Og nå har det begynt å gjøre skikkelig vondt, det har ikke vært vondt før, bare litt murring som det gjerne er når en tann vokser... Kan det være betennelse i den? Var aldri så vondt da de andre tre visdomstennene mine kom opp. Den ligger dessuten skevt i forhold til de andre tennene... Skal ringe tannlegen så fort de åpner i morgen tidlig
Saeria Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Ring tannlegen du. Det der hørtes ikke spesielt digg ut.
Gjest Catwoman Skrevet 20. mai 2007 #3 Skrevet 20. mai 2007 joda, det er klart jeg skal dra til tannlegen - men jeg kommer meg jo uansett ikke dit før i morgen. Jeg tenkte kanskje bare noen hadde en ide om hva det kunne være.
Saeria Skrevet 20. mai 2007 #4 Skrevet 20. mai 2007 Selv har jeg aldri hatt tannverk. Misforstå meg rett. Jeg har hatt hull som har blitt rotfylt, uten å kjenne smerte på forhånd. Sambo hadde et hull i en tann som gjorde veldig vondt og tannlegen sa han kunne se rett inn på nervene. Rotfylling. Mine visdomstenner brukte år og dag på å vokse og jeg fikk også blemmer over som sprakk og lekket væske som smakte py, men jeg hadde akkurat nok plass til dem. De er ikke høye da. Har du for liten plass, kan det hende at du bør fjerne dem. Noen tannleger foretrekker å ta visdomstenner uansett, siden det så ofte blir hull i dem. Lykke til i morgen.
Gjest Catwoman Skrevet 21. mai 2007 #5 Skrevet 21. mai 2007 Da har jeg vært hos tannlegen. Visdomstanna må taes... grøss og gru... han tror ikke det er plass til den, dessuten vokser den litt skeivt. Hullet i den ene tanna tok han med en gang. Nå har omsider bedøvelsen gått ut... men jeg synes fortsatt det gjør ganske vondt i den tanna jeg. Er det vanlig å ha vondt i tanna etter at man har boret kanskje? Har aldri hatt hull før, så jeg vet ikke.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mai 2007 #6 Skrevet 21. mai 2007 Da har jeg vært hos tannlegen. Visdomstanna må taes... grøss og gru... han tror ikke det er plass til den, dessuten vokser den litt skeivt. Hullet i den ene tanna tok han med en gang. Nå har omsider bedøvelsen gått ut... men jeg synes fortsatt det gjør ganske vondt i den tanna jeg. Er det vanlig å ha vondt i tanna etter at man har boret kanskje? Har aldri hatt hull før, så jeg vet ikke. Men er det vondt på samme måten eller er det "noen har herjet litt på i munnen din" vondt? Sitter denne tannen ganske nær visdomstannen? Så kan det jo være felles nerve vet du.
Gjest Catwoman Skrevet 21. mai 2007 #7 Skrevet 21. mai 2007 Er vondt omtrent akkurat på samme måten. De ligger ganske nær hverandre ja. Har boret i en seksårsjeksel, og det er visdomstanen på samme side som skal taes. Så det er bare en tann i mellom de.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mai 2007 #8 Skrevet 21. mai 2007 Er vondt omtrent akkurat på samme måten. De ligger ganske nær hverandre ja. Har boret i en seksårsjeksel, og det er visdomstanen på samme side som skal taes. Så det er bare en tann i mellom de. Da vil jeg tro at det er visdomstannen du kjenner mest. Like greit å få gjort noe med den først som sist. Hull er vond på sånn isende langt ned i tåen måte, mens sånne visdomstenner i klem er mer sånn ømt-og-nå-skal-jeg-nesten-bryte-frem --- måte.
Gjest Catwoman Skrevet 21. mai 2007 #9 Skrevet 21. mai 2007 Den beskrivelsen av hull er akkurat sånn type vondt det er... men hullet er jo tettet igjen nå da. Men det kan være det er et hull i visdomstanna og kanskje. Han tok røntgenbilder av den, men sa ikke noe om at han så noe hull i den.
Saeria Skrevet 21. mai 2007 #10 Skrevet 21. mai 2007 Ofte kan smerter forplante seg også, sånn at der en tror en har vondt, faktisk er litt unna der smertesignalene sendes ut.
Gjest Catwoman Skrevet 22. mai 2007 #11 Skrevet 22. mai 2007 Så kanskje det er visdomstanna bare som har verket hele tida...og at det hullet han tettet ikke har vært noe smertefullt i det hele tatt, bare at jeg trodde det var der smertene kom fra. Han skulle få ordnet en time til fjerning av tanna så fort han klarte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå