orakel Skrevet 7. mars 2003 #1 Skrevet 7. mars 2003 http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/...rticleID=504298 Men denne svenske ernæringsfysiologen skal visstnok bare gi råd, ikke lansere egne produkter.
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2003 #2 Skrevet 7. mars 2003 I disse dager kaster han sin andre bok om fett ut på det norske markedet - "Bedre fettforbrenning" denne gang. Han norske forlag Cappelen håper den skal selge like bra som forgjengeren or ett år siden, "Alt om fett", som er kjøpt av 8.000 umettelige nordmenn. Jeg selger ingen produkter. Jeg gir råd, sier den rimelig sunt utseende svensken. Men bøker selger han. Allerede til høsten tar Cappelen sikte på å lansere Fredrik Paulúns tredje bok i Norge - denne gang en kokebok i samarbeid med en kjent fjernsynskokk fra andre siden av Kjølen. There is NOTHING like a free lunch... sorry - men ingen tror vel at han driver med dette av sitt enestående gode hjerte? Selvsagt skal han tjene penger - eller skal han gi bort pengene han tjener på alle bøkene?
orakel Skrevet 7. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2003 Når jeg skrev produkter, tenkte jeg først og fremst på produkter a la Fedonbrød og Fedonkake. Men sjølvsagt er bøker produkter, og de tjener vel grovt på folks uvitenhet og ønske om å bli slankere (helst uten å gjøre noe for det). Men noe positivt kommer det nå ut av disse debattene. Fokus på hva som er sunn kost og det at man i den vestlige verden får i seg altfor mye sukker. Og dermed økt bevissthet blant folk flest (forhåpentligvis). Tror Fedon og hans like har gjort mer for at folk skal spise mer frukt og grønnsaker, enn de endeløse reklamene for "5 om dagen".
Iset Skrevet 8. mars 2003 #4 Skrevet 8. mars 2003 jeg synes ikke det er noe som helst i veien for at Lindberg skal selge og tjene på, sitt eget brød.... vet dere hvor usunne de vanlige super-,arked-brødene er? masse sukker, hvitt mel, lite fiber osv. selvfølgelig har vi disse mørke rugbrødene som er vakuumpakket, men det er et fåtall som liker disse. jeg synes iallefall de smaker hevd. så kommer det endelig et brød som inneholder masse proteiner, fiber, ikke sukker (det er fader meg sukker i ALLE andre brød!!!!!), osv og så blir folk sure fordi en mann tjener på dette? wake up people, folk tjener på alt idag. skulle Fedon kanskje IKKE lage dette brødet fordi OOOPPS kan kunne komme til å TJENE penger på det?? jeg synes folk overreagerer sånn at jeg blir dårlig.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #5 Skrevet 21. mars 2003 Paulun sier faktisk mye av det samme som Lindberg, bare pakket inn på en annen måte. Paulun sverger til mer fett (og dermed mindre karbohydrater), Lindberg til mindre karbohydrater (og dermed mer fett). Begge to er opphengt i Glykemisk indeks. Virker som om de fleste misforstår Lindberg, han sier faktisk ikke at vi skal la være å spise karbohydrater. Men vi bør spise mindre høyglykemiske og mindre lavglykemiske karbohydrater.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2003 #6 Skrevet 21. mars 2003 Sorry, det ble litt feil; selvfølgelig mer lavglykemisk... :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå